رزمنده دوران دفاع مقدس:

عملیات والفجر 8 در طول تاریخ جنگ ها بی نظیر بود

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: بسیاری از برجسته‌ترین کارشناسان نظامی جهان به عظمت عملیات والفجر 8 اعتراف نمودند و گفتند ایرانی‌ها غیرممکن را ممکن کردند.
کد خبر: ۹۳۱۹۷۶۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، محمد روزدار از یادگاران دوران دفاع مقدس به مناسبت سالروز پیروی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: بهمن ماه یادآور وقایع بزرگی در تقویم و تاریخ کشور ما است از پیروزی انقلاب اسلامی گرفته تا عملیات والفجر ۸ در ۲۰ بهمن ۶۴ که حماسه ماندگار وبی نظیری درطول تاریخ ۸ سال دفاع مقدس است. 
وی با خاطره گویی از عملیات والفجر 8 افزود: عملیات والفجر ۸ در طول تاریخ جنگ‌ها بی نظیر و نمونه بود و به عبارتی پیچیده‌ترین، غافلگیرکننده‌ترین و با اهمیت‌ترین عملیات در تاریخ جنگ‌های بشر است، این عملیات از نادرترین و مهمترین عملیات‌هایی بود که اصل غافلگیری ورعایت اصول حفاضتی در آن برجسته بود.

روزدار اظهار داشت: بسیاری از برجسته‌ترین کارشناسان نظامی جهان به عظمت این عملیات اعتراف نمودند و گفتند ایرانی‌ها غیرممکن هارا ممکن کردند، زیرا عملیات والفجر ۸ در دید مستقیم دشمن و در فاصله کمتر از ۲ کیلومتر انجام گرفت در حالی که درشهر فاو عراق دکل‌های فلزی با ارتفاع ۴۰ متری مجهز به دوربین‌های دید درشب معروف به رازیت نصب بود که قادر به شناسایی حرکات موش در شب و روز تا فاصله ۴۰ کیلومتری بود.

وی با اشاره به قدرت نظامی دشمن گفت: دیده بان‌های حرفه‌ای و آموزش دیده و مجهز به پیشرفته‌ترین دوربین‌های جهان برروی این دکل‌ها تمام منطقه‌ی خسروآباد و اروند کنار تا دهانه خلیج فارس را زیر نظر و تحت کنترل داشتند، هواپیما‌های فوق سری آواکس با بهترین دوربین‌های عکس برداری و فیلم برداری دائما در حال گشت زنی بودند و ماهواره‌های شرق وغرب ضمن رصد تمام تحرکات جبهه ایران آن‌ها را تحلیل وتجزیه می‌کردند و در اختیار عراق قرار دادند، با این اوصاف ایران موفق شد درچنین شرایطی عملیات والفجر ۸ را طراحی وعملیاتی وبه مرحله اجرابگذارد وسرانجام پیروز آن شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به شب عملیات در ۲۰ بهمن گفت: در چنین شبی ساحل اروند رود غوغا برپاست، شب راز و نیاز، شب وصل شدن به خدا، شب جدا شدن از تعلقات دنیوی، شب معراج است، آن شب، شب برادری بود، شب خودسازی وعبادت بود، شب ازهمه چیز بریدن و به خدا وصل شدن بود، شب رازو نیاز یاران موسی درکنار نیل بود، شب توکل فرزندان ابراهیم به خدا ازآتش نمرودیان بود، شب الیاس ارجمند ها، فتح الله بامیری، عظیم علی شریفی و علی یار منتظری‌ها که عهد بندگی خاص الهی را امضا می‌کنند، شبی که شهادتنامه عشاق امضا می‌شود.

روزدار در ادامه گفت: اروند کنار وخسروآباد سال ۱۳۶۴ هجری شمسی تکرار صحنه کربلای ۶۱ هجری ق. است، فرماندهان درحال توجیه آخرین نقشه‌های عملیات هستند، عده‌ای درحال نوشتن وصیت نامه اند، عده‌ای هم درحال آماده سازی خود وتجهیزات هستند، تعدادی از رزمندگان در گوشه‌ای خلوت کرده و دو وچند نفره در حال صحبت و برآورد سرنوشت فردای خود و سایر دوستان هستند، بعضی‌ها گوشه‌ای خلوت وخرابه‌ای پیدا کرده ودر حال عبادت و راز ونیاز هستند، سکوت مطلقی حاکم بر منطقه است که از طرف ایران آبستن اتفاقات مهمی است، ولی از منظر عراقی‌ها ناشی از بی خطر بودن وجوآرام منطقه محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: چند روز قبل از عملیات فرمانده استخبارات عراق نزد فرمانده لشکر ۱۱ کماندویی عراق که مسئولیت حفاظت فاورا دارد رفت و گفت: ایرانی‌ها از جبهه هور و... قصد عملیات دارند و این منطقه امن و عملیاتی صورت نخواهد گرفت پس بهتر است تعدادی از یگان‌ها را به شمال منطقه منتقل کنید، وقتی دیدبان‌های مستقر بردکل‌های ۴۰ متری گزارشی از تحرکات نظامی وجابجایی نیرو وامکانات می‌دهند، فرماندهان عراقی می‌گویند این تحرکات برای فریب است وعملیات ایران در قسمت هور وجزایر مجنون است.
روزدار افزود: براساس گزارش هواشناسی ایران، شب ۲۰ بهمن ۶۴ منطقه فاو آسمانی صاف خواهد داشت، ولی امداد‌های غیبی خداوند یکبار دیگر به یاری امت محمد (ص) می‌آید و نم نم باران شروع به باریدن می‌کند، هرچند درابتدا برای ما مشکلاتی بوجود آمد، ولی درادامه از زمین وهوا این بارندگی ماشین جنگی دشمن را زمین گیر کرد.
رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ۳۰۰۰ نفرغواص آموزش دیده و مجهز، ۲۰۰۰ نفر برای آغاز عملیات و ۱۰۰۰ نفر برای پشتیبانی آماده اجرای ماموریت می‌شوند، شب عملیات غواصان را جمع کرده و از یک روحانی معنوی فاضل کم نظیربنام سیدکمال موسوی دعوت شد تا در جمع نیرو‌های عمل کننده حاضر و در مورد جهاد وشهادت و... برای آنان سخرانی کند و پند و اندرز بگوید، همه چیز آماده سخنرانی این عالم ربانی است و او در جمع غواصان روی صندلی می‌نشیند ولحظه‌ای با چشمانی تیزبین الهی خود به جمع می‌نگرد و بلند می‌شود از مکان وسنگر خارج بیرون می‌رود، وقتی علت را می‌پرسند و از او تقاضای صحبت کردن می‌شود، می‌گوید این‌ها راه صدساله را یک شب طی کردند من درچهر‌ه های اینان چیز‌هایی دیدم که امثال من باید بیایند درمقابل اینان زانو بزنند و کسب فیض نمایند.

وی در پایان گفت: بهرحال عملیات والفجر ۸ با ایثار و فداکاری رزمندگان با پیروزی سپاه اسلام همراه شد، اما آنچه مهم است حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است که از ابتدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و تا به امروز افراد زیادی در این راه به شهادت رسیدند، ۲۲ بهمن سالروز پیروزی مظلوم بر ظالمان است، ظالمانی که چشم دیدن استقلال و اقتدار ایران اسلامی را نداشتند و با تحریک و تشویق صدام بعثی جنایتکار به دنبال صدمه زدن به انقلاب بودند، اما رزمندگان اسلام با پیروزی در عملیات‌های بزرگی همچون والفجر ۸ سیلی سنگین بر پیکره صدام و متحدین منطقه‌ای و جهانی اش همچون آمریکا زد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار