قدرت روزافزون انقلاب اسلامی باوجود توطئه‌های شوم دشمنان

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باوجود همه توطئه‌های شوم دشمن، انقلاب اسلامی هرروز جوشش جدید و قدرت جدیدی از خود در دنیا به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۹۳۲۰۳۳۶
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله سیدهاشم حسینی ‌بوشهری صبح امروز در آغاز آیین راهپیمایی خودرویی مردم رشت در فرودگاه سردار جنگل رشت، با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خداوند در قرآن به حضرت موسی (ع) تأکید می‌کند تا به مردمی که در ظلمت و تاریکی قرار داشته و در منجلاب قرار گرفته‌اند، به آن‌ها پناه و مأوا بده و مرتب ایام‌الله را به یاد مردم بینداز تا مردم آن صفحه درخشان زندگی خود را به فراموشی نسپارند.

وی با بیان اینکه رسالت قرآن و تمام کتب آسمانی این است که باید مردم را از ظلمت به سمت نور حرکت دهند، افزود: درست است که کتب آسمانی نقش هدایتگری دارند اما قانون و کتاب مقدس به‌تنهایی تأمین‌کننده سعادت نیست بلکه نیازمند رهبری مقتدر است تا تحولی بنیادین ایجاد کرده و مردم را به نور هدایت کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت موسی مردم را از کفر به نور و از فساد به اصلاح دعوت کرد، افزود: بعضی از افراد هنگامی‌که دچار سختی می‌شوند خود را باخته و احساس ناامیدی می‌کنند وعده‌ای نیز هنگام پیروزی دچار غرور و مستی می‌شوند اما قرآن در برابر سختی‌ها و غرورها تأکید می‌کند که باید "صبار و شکور" بود.

حسینی بوشهری با اشاره به انسان‌های صبور که در راستای  آرمان‌های بلند خود پای مشکلات می‌ایستند، صبوری کرده و برای رسیدن به قله صبر می‌کنند، افزود: کسانی که در هنگام پیروزی دچار مستی و غرور شوند مورد نهی قرآن قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ریشه انقلاب اسلامی در تفکر انبیاست، تصریح کرد: ریشه انقلاب اسلامی در غدیر و عاشورای حسینی و با تمام انقلاب‌های دنیا متفاوت بوده و ویژگی‌های برجسته غدیر و عاشورا که مختص انقلاب اسلامی ایران است، آن را ویژه کرده کما اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز نشان داد که به‌مانند عاشورای حسینی خون بر شمشیر پیروز است.

 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه وجود مرجع عالی‌قدر و انسان عارف و کمال‌یافته در رأس انقلاب یعنی امام خمینی (ره) این انقلاب اسلامی را با تمام انقلاب‌های دنیا متمایز کرده، افزود: زمانی انقلاب ما پیروز شد که جهان در دوقطبی شرق مارکسیستی و غرب کاپیتالیستی قرار داشت، دو تفکری که معتقد بودند که دیگر جایی برای  معنویت نیست چراکه دین افیون ملت‌هاست اما قیام بصیر مردم ایران همه تفکرات و برنامه‌های آن‌ها را برهم ریخت.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ایران در زمان وابستگی دنیا به دو بلوک شرق و غرب، شعار نه شرقی نه غربی  سر داد و پای آرمان‌های خود ایستاد بیان کرد: در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا مردم این‌قدر صبر و مقاومت از خود نشان ندادند و باوجود همه توطئه‌های شوم دشمن، انقلاب اسلامی هرروز جوشش جدید و قدرت جدیدی از خود در دنیا به نمایش می‌گذارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگرچه انقلاب موانعی بر سر راه دارد اما به همت مردم بصیر ایران اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم ایران عزیز سستی و ضعف از خود نشان ندادند و باقدرت در مقابل دشمن ایستادند حتی در سخت‌ترین شرایط اسارت رزمنده ۱۳ ساله ما از حجاب و عفاف و آرمان‌های انقلاب سخن گفت چراکه برای زن زیبنده‌ترین چیز حجاب است.

وی با تأکید بر نقش مردم در انقلاب اسلامی افزود: انقلاب ما انقلابی دینی و معنوی بود و مردم در سایه اتکای به خدا همراه این انقلاب  تا ظهور حضرت مهدی  خواهند بود.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار