خبرهای داغ:
یادواره شهدایِ حوزه حضرت خدیجه با حضور خانواده شهدا و خواهران بسیجی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۰۴۸۲
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به مناسبت فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به همت حوزه حضرت خدیجه (س) یادواره شهدایی با حضور خانواده های معظم شهداء در تالار فرهنگیان مرودشت برگزار شد.

حجت الاسلام  شیخ داوود منجذب گفت: چهار رکن باعث شد که انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند.
اولین رکن،رکن زمانی بود که در عصر عاشورای سال ۱۳۸۳ هجری قمری برابر با ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ سخنرانی امام علیه آمریکا و اسرائیل ملت را بیدار کرد و فرمودند من احساس خطر می کنم تا کی بیگانگان بر ما سیطره داشته باشند پس رکن زمانی ما شد عصر عاشورای سال ۱۳۸۳ دو روز بعد از آن روز یعنی ۱۵ خرداد ۴۲ رژیم پهلوی به فیضیه حمله کرد و بسیاری از روحانیان و بقیه مردم را به خاک و خون کشاند نهضت رکن اولین خودش را پیدا کرد.
به گفته وی، دومین رکن، رکن مکانی بود که با سخنرانی در فیضیه انجام شد. فیضیه ای که از سال ۱۳۰۸ تا ۱۳۲۰ تعطیل بود، زنده شد و حضرت امام فیضیه را زنده کرد .
حجت الاسلام منجذب، سومین رکن را رکن مکتبی و مذهبی عنوان کرد که در آن مسلمانان به امام لبیک گفتند. مسلمانانی که آزاد بودند و درس آزادگی را از حسین بن علی آموخته بودند.
وی ادامه داد: چهارمین رکن ،رکن منشی بود، به طوری که تمام عزیزانی که قیام را زنده کردند کوخ نشینان بودند.امام فرمودند این انقلاب کوخ نشین ها، پابرهنه ها و ستم دیدگان است که به فضل الهی نصرت از آن هاست.
این چهار رکن باعث به ثمر نشسته شدن انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام منجذب ضمن تشریح چهار رکن و دلیل پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حال نوبت ما مردم است که از این انقلاب ارزشمند پاسبانی کنیم و نگذاریم که هجمه های دشمن مانع از پیشرفت ما شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها