خبرهای داغ:
تبریز- معاون قضایی دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه آن‌گونه که باید کمربند سبز تبریز پیش نرفته و نمی‌توانیم برخی اقدامات را در قالب کمربند سبز مطرح کنیم.
کد خبر: ۹۳۲۰۹۱۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، احمد موقری در خصوص موضوع کمربند سبز تبریز اظهار داشت: متأسفانه آنگونه که باید این طرح پیش نرفته و اینکه در فلان پارک محله‌ای درختی کاشته می‌شود نمی‌توان آن را در قالب کمربند سبز مطرح کرد زیرا با تعریف کمربند سبز متفاوت است.

وی با تاکید بر تسریع و برنامه ریزی دقیق برای ادامه و اتمام طرح کمربند سبز، افزود: با توجه به اینکه کمربند سبز به نوعی مانعی برای ایجاد تصرفات در اراضی ملی، عمومی و مانع توسعه ساخت و سازها بوده، اگر تحقق نیابد حتی در خصوص حاشیه نشینی نیز نخواهیم توانست مدیریت کنیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی با بیان اینکه متأسفانه در اتوبان تبریز سهند شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم، اضافه کرد: با توجه به این مساله باید برنامه‌های مدونی برای پیشگیری از این موضوع و تحقق کمربند سبز ارائه شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخی مناطق اراضی که به منظور کاشت درخت به شهرداری‌ها سپرده شده، دستگاهی دیگر بعد از چند سال اقدام به واگذاری آن اراضی به سایر اشخاص می‌کند که این موضوع عواقب منفی در جامعه داشته و باعث هدر رفت منابع عمومی است بر همین اساس در طرح‌های توسعه و واگذاری باید این موضوع لحاظ شود.

ارسال نظرات