خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو، گفت: چند جانبه‌گرایی به عنوان یک اصل راهبردی دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۳۲۱۰۵۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به آثار مهم سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو، اظهار کرد: چند جانبه‌گرایی به عنوان یک اصل راهبردی دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و از طرف دیگر نگاه افراطی به غرب محکوم است زیرا این امر منجر به فرصت‌سوزی‌های فراوان می‌شود که در تجربه سنگ اندازی و بدعهدی آمریکا و اروپا در برجام مشاهده شد.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس قوه مقننه به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دعوت مجلس روسیه انجام گرفت و در نوع خود یک دیدار مهم و در تراز بالا محسوب می‌شود که راه روابط ایران و روسیه را هموارتر می‌کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه چند موضوع اهمیت سفر رئیس قوه مقننه را دو چندان می‌کند، افزود: یکی از این موضوعات پیام رهبر فرزانه ایران به پوتین است ؛ پیامی که آثار عینی آن در تحولات منطقه‌ای و سیاسی و تحولات راهبردی اقتصادی در آینده قابل مشاهده است.

وی همچنین با اشاره بر سفر رییس قوه قضاییه به عراق به دعوت رئیس شورای قضایی عراق، اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه علاوه بر زیارت عتبات عالیات با مسوولان ارشد عراق دیدار و مذاکراتی کرد که نتایج و اثرات این مذاکرات در آینده دیده خواهد شد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: عراق شریک راهبردی ایران و همسایه ماست به طوری که زیرساخت این پیوند فرهنگ مشترک دینی، مذهبی و ارتباطات چند ساله فرهنگی و مذهبی است که با وجود جنگ هشت ساله با قوت این پیوند ادامه دارد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه عراق به خاطر وجود عتبات عالیات و ایران به خاطر وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) برای مردم دو کشور عزیز و محبوب است، گفت: از طرق دیگر دفاع از خون پاک دو سردار شهید؛ قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس بر تحکیم این پیوند افزوده است.

وی افزود: این سفر رئیس قوه قضائیه در موقعیت حساس کنونی که دشمنان ایران و عراق در تلاش برای شعله‌ افروزی اختلافات هستند مهم و تعیین کننده بوده و پاسخ عملی به شیطنت‌های دشمن است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این سفر می‌تواند منجر به انعقاد تفاهم‌نامه و توافق‌نامه‌های مهمی شود، ادامه داد: این سفر در راستای توسعه دیپلماسی قضایی و برای رفع مشکلات و در مسیر تبادلات تجاری و اقتصادی گام‌های بلندی برای دو کشور در پی خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره بر حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت رژه موتوری و خودرویی و تجمع در ارگ تبریز، گفت: مراسم بسیار خوبی برگزار شد و باید از مردم تشکر کرد که با وجود فشارهای اقتصادی باز پای انقلاب هستند.

امام جمعه تبریز برگزاری برنامه های ۲۹ بهمن امسال را ویژه دانست و با ابراز ناراحتی از اینکه امسال از لذت دیدار رهبری در ۲۹ بهمن محروم مانده‌ایم، گفت: امسال به علت کرونا از این دیدار محروم مانده‌ایم ولی به صورت محدود در مصلای اعظم امام خمینی یک دیدار ویدئو کنفرانسی به صورت زنده خواهیم داشت.

ارسال نظرات