خبرهای داغ:
همدان- امام جمعه همدان گفت: در عرصه اقتصاد نیز باید ضمن بررسی و اصلاح نقاط ضعف، به دنبال رشد و توسعه مورد انتظار و رضایت جامعه باشیم و متولیان امر باید نسبت به این مهم چاره‌اندیشی کند.
کد خبر: ۹۳۲۱۰۵۳
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

باید در عرصه اقتصاد ضمن اصلاح نقاط ضعف به دنبال رشد و توسعه باشیمبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان نقش موثر و بسزایی در خنثی‌سازی و رفع پیامدهای منفی اقتصادی تحریم‌های ظالمانه دشمن دارد و حمایت از این شرکت‌ها باید به صورت جدی مورد توجه مسئولان باشد.

وی افزود: ایران اسلامی در حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های قابل چشمگیر در ۴۰ سال اخیر داشته که باید برای تقویت این مسیر موفقیت بیش از پیش تلاش کنیم.

امام جمعه همدان بیان داشت: امروزه به برکت نخبه‌های دانشگاهی توانسته‌ایم در علوم، تحقیقات و فناوری جزو قدرت‌های برتر جهان باشیم و این موفقیت در خنثی سازی تحریم‌ها بسیار موثر بوده است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت‌های علمی کشور، گفت: هم اکنون در زیست فناوری، تکنولوژی نانو، سیستم‌های موشکی و پزشکی، سلول‌های بنیادی، کاوش‌های فضایی و بسیاری از علوم صاحب جایگاه برتر در جهان هستیم.

شعبانی موثقی اظهار داشت: در عرصه اقتصاد نیز باید ضمن بررسی و اصلاح نقاط ضعف، به دنبال رشد و توسعه مورد انتظار و رضایت جامعه باشیم و متولیان امر باید نسبت به این مهم چاره‌اندیشی کند.

وی خاطرنشان کرد: مساله این نیست که در اقتصاد رشد نداشته‌ایم بلکه نسبت به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود پیشرفت متناسبی نداشته‌ایم و باید در راستای بررسی و اصلاح آن اقدام لازم انجام شود.

امام جمعه همدان خواستار اصلاح قوانین دست وپا گیر در مسیر فعالیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور شد و افزود: یکی از دلایلی که رشد اقتصادی صورت نمی‌گیرد نگاه و تمرکز برخی مدیران به غرب است در حالیکه با حمایت از توان و دانش داخلی و اصلاح برخی قوانین، می‌توان به اقتصاد کشور کمک شایانی کرد.

وی با اشاره به سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه و انتقادها بابت اینکه شعار ما «نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی است»، گفت: روسیه و چین در این چند سال منافع ایران اسلامی را به رسمیت شناخته‌اند، دشمنان ما را تقویت نکرده‌ و دنبال محدود کردن توان دفاعی و نظامی کشور نبوده‌اند.

شعبانب یادآور شد: این دو کشور استقلال و حقوق کشورمان را به رسمیت شناخته‌اند و این مناسبات به توسعه منافع ما کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: اما آمریکا همواره به دنبال براندازی نظام بوده و همگان باید بدانند دنیا فقط آمریکا نیست و دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر حفظ عزت، اقتدار، منافع و مصالح ملی و احترام دو جانبه است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات