خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر استان فارس خبرداد:

طی دو مرحله اجرای طرح «نذر رهایی» ۲۷ زن زندایی استان فارس به آغوش خانواده بازگشتند

از تابستان تا فجر ۹۹ به همت خیرین و بسیجیان استان فارس ۲۷ زن زندایی شهرستان های استان با پرداخت مبلغ بدهی شان، آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۹۳۲۱۲۱۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،

از شیراز طی اجرای طرح « مادر آمد» در استان فارس نیز به همت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه فجرو تلاش خواهران بسیجی در سطح نواحی مقاومت طی ۲ مرحله ۲۷ زن زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

در این باره "برنده " مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به اینکه از تابستان سال ۹۹ طی جلسات متعدد با مشاور اموربانوان فرمانداری شیراز و تعامل با بسیج حقوقدانان با هدف آزادی زنان زندانی با اولویت زنان سرپرست خانوار و لزوم تحکیم بنیان خانواده این موضوع را پیگیری کردیم، گفت: بعد از ابلاغ طرح« نذر رهایی »از طرف سازمان بسیج جامعه زنان کشور، تمامی خواهران جامعه زنان نواحی با جدیت و تلاش بیشتری شروع به اجرای طرح کردند که در این زمینه همزمان با سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۱۱ نفر زن و ۲۱ نفر مرد زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند.


وی در ادامه با بیان اینکه در مرحله بعد و همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور اعضای شورای تأمین استان، فرماندهی محترم سپاه فجر فارس سردار بوعلی، مسئولین دفاتر بسیج جامعه زنان نواحی چهارگانه شهر شیراز و مشاور اموربانوان فرمانداری جمعاً ۱۱۰ نفر زندانی آزاد شدند، اظهارداشت : از این تعداد ۱۶ نفر زن بودند و بدهی این افراد بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بود.


مسئول بسیج جامعه زنان استان فارس در خصوص نحوه تهیه مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده، بیان کرد: بخشی از این مبلغ با رایزنی و پیگیری خواهران از شکات تخفیف گرفته شد و مابقی توسط خواهران و برادران بسییجی و خیرین استان جمع آوری شد.
برنده با اشاره به اینکه مسئله مهم در آزادسازی زنان زندانی این بود که مبلغ بدهی زنان بیشتر از مردان بود و برخی از شهرستان ها فاقد زن زندانی بودند، افزود: اما به واسطه حرمت زنان در نگاه ملی و دینی و براساس سفارشات دین مبین اسلام در خصوص حفظ حرمت زنان، با ابلاغ به نواحی اعلام شد که با یک نگاه فراشهرستانی نسبت به آزادی زنان زندانی کل استان اقدام ویژه صورت بگیرد.
وی در ادامه گفت: ۷ زن که قرار زندان برای ایشان صادر شده بود اما هنوز به زندان نرفته اند شناسایی و نسبت به تسویه بدهی این افراد اقدام شد.


مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان فارس در ادامه، آزادسازی نوجوان پسر زیر ۱۸ سال که در کانون اصلاح تربیت بود با همت بسیج خواهران و خیرین ، پیگیری در خصوص آزادسازی ۷ نفر مرد زندانی که خانواده ایشان دارای شرایط خاص (دارای همسرباردار، دارای فرزند بیماری خاص و صعب العلاج و...) با هدف کاهش فشار زندگی بر دوش بانوان ، تهیه و توزیع بسته های معیشتی ویژه خانواده زندانیان، ارتباط مسئول بسیج جامعه زنان و مشاورین اسلامی استان با زنان زندانی و آزاد شده با هدف کمک به بازگشت به زندگی را از دیگر اقدامات این طرح برشمرد و افزود : از آنجایی که اغلب جرائم زندانیان به دلیل صدور چک،سفته و مسائل مالی بوده است، برنامه ریزی جهت اجرای کارگاه‌های آگاه سازی در خصوص امور مالی و اقتصادی و مسائل حقوقی چک و سفته ویژه زنان محله از ابتدای سال ۱۴۰۰ و با شروع قرن جدید نیز از مسائلی بود که نسبت به آن تصمیم گیری های خوبی انجام شد.


برنده در پایان با اعلام این مطلب که کل مبلغ جمع آوری شده و واریز به ستاد دیه توسط بسیج جامعه زنان استان در مرحله دوم در حدود ۱ میلیارد تومان بوده است، ابراز امیدواری کرد ان شاء الله به سمتی برویم که هیچ زنی حتی یک روز هم تجربه زندان را نداشته باشد.

طنین یاس

ارسال نظرات
آخرین اخبار