جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تیم تخصصی چشم در استقرار 5 روزه خود در شهرستان زاهدان بیش از 1400 نفر را معاینه و به 1028 نفر عینک رایگان اهدا کردند.
کد خبر: ۹۳۲۱۳۳۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

 جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: حضور با اخلاص پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس در خط مقدم نبردِ بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی، زمینه‌ای شد تا پس از جنگ تحمیلی این مهم؛ میراث و الگویی ماندگار برای سایر پزشکان بسیجی باشد تا در عرصه‌ها و بحران‌های مختلف در راستای کاهش آلام بیماران پیش قراول باشند.

وی افزود: از آنجایی که یکی از اهداف بسیج، محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق محروم است؛ ویزیت رایگان در درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، در دستور کار است که به منظور گره گشایی از مشکلات پزشکی و درمانی نیازمندان تیم‌ تخصصی چشم با حضور ۴ نفر از پزشکان تهرانی به زاهدان اعزام شده اند.
 
فاطمه کمیلی ادامه داد: این تیم تخصصی که از 21 بهمن ماه در درمانگاه حضرت رسول اکرم(ص) زاهدان مستقر شده اند خدمات تعیین شماره چشم و اسکن چشم را به صورت رایگان به بیماران چشمی  ارائه  می کنند.
 
این مسئول با تاکید بر این مطلب که حضور پزشکان تیم تخصصی چشم در راستای استمرار اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه،  می باشد ادامه داد:تاکنون بیش از 1400  نفر از بیماران مورد معاینه چشم قرار گرفتند که این طرح تاپایان روز 25 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی اذعان کرد: همچنین بیش از 1028 نفر پس از معاینات دقیق و با سلیقه شخصی به صورت رایگان عینک پزشکی دریافت کرده، و 30 نفر نیز برای انجام عمل جراحی چشم شنسایی شدند.

جانشین بسیج جامعه پزشکی خاطر نشان کرد: این تیم پزشکی همچنین کودکان دارای مشکلات چشمی را شناسایی و درمان کردند که اگر به موقع درمان نمی‌شدند تا آخر عمر با مشکل جدی بینایی مواجه بودند.

کمیلی گفت: آن دسته از بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند نیز طی ماه آینده توسط تیم اعزامی از تهران مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات