محسن رضایی در همایش بصیرتی قوای مسلح تربت‌جام:

باید سفره مردم و دولتمردان یکی باشد/ ترکش تحریم‌ها، گرانی و تورم در زندگی مردم مشهود است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جدایی سفره دولتمردان با مردم در مرام و مکتب شهدا نبوده است.
کد خبر: ۹۳۲۱۳۶۴
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محسن رضایی در همایش بصیرتی قوای مسلح تربت‌جام که در مصلا الغدیر نور برگزار شد، با اشاره به اینکه این شهرستان با تقدیم ۶۳۱ شهید و حضور دائمی در دفاع مقدس، انتخابات، راهپیمایی‌ها وسبقه فرهنگی کارنامه درخشانی در انقلاب دارند، اظهار کرد: مردم، مسئولان، علمای شیعه و اهل سنت، قوای مسلح و بسیج مردمی در این دستاورد عظیم همه پای‌کار بودند.

وی امنیت، اقتدار، عزت، هویت و قدرت بین‌المللی ایران اسلامی را مرهون مجاهدت، فداکاری و ازخودگذشتگی‌ها همه اقشار جامعه برشمرد و افزود: امروز همه دنیا روی قدرت و نفوذ حقیقی ایران حساب بازکرده و همه معادلات و سیاست‌های بین‌المللی بدون حضور ایران پیش نمی‌رود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگ جهانی دوم که سران قدرت‌های جهانی آن روز مانند آمریکا، انگلیس و روس پادشاه ایران را در جلسه تهران راه ندادند، اظهار کرد: امروز ایران به‌واسطه مذاکرات هسته‌ای یک‌طرف و همه قدرت‌های جهانی طرف دیگر بر سر یک میز نشستند و این عزت و اقتدار مرهون صبر و استقامت خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و نعمت ولایت‌فقیه است.

وی با تذکر به اینکه یک عده‌ای نباید با جناح‌بازی، قبیله گرایی و... به تقسیم غنائم مشغول شوند، گفت: امروز به نیمه این راه رسیدم و زمان متوقف شدن نیست، نیمه دوم این مسیر پرافتخار یعنی درست کردن اقتصاد و فرهنگ، دستیابی به علم و فناوری است، این مسئولیتی است که شهدا بر روی دوش تک‌تک این ملت بصیر و مقاوم نهاده و دولتمردان نیز باید به خواسته‌های به‌حق مردم احترام بگذارند.

رضایی با اشاره به ثروت‌های عظیم ازجمله داشتن معدن، مرز، امام و مردم خوبی که در این شرایط تحریم اقتصادی دندان روی جگر گذاشتند، اضافه کرد: این گرانی بی‌حساب‌وکتاب، تورم لجام‌گسیخته و اوضاع نابسامان بورس و... همه از ناکارآمدی برخی دولتمردانی است که ۵ ساله نسبت به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب غافل شدند.

وی بابیان اینکه اگر می‌خواهیم سرعت ما کند و متوقف نشود باید همانند شهدا راه صدساله را یک‌شبه بپیماییم و با اشاره به سالروز عملیات والفجر هشت که ۶۰ هزار نفر به آب‌ها ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه در شهرستان مرزی تربت‌جام یک مرکز تجاری بزرگ به نام بنادر خشک به‌عنوان مرکز لجستیک با ده‌ها سوله احداث و میلیون‌ها کالا را از افغانستان، ترکمنستان و آسیای میانه جابه‌جا شود و موجب رونق اقتصاد منطقه و کشور شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که چطور می‌توانیم خرمشهر را آزاد کنیم، موشک‌های نقطه زن با برد ۲ هزارکیلومتر به تولید انبوه برسانیم، پهباد‌های پیشرفته بدون سرنشین را بالای سر اسرائیل برای گرفتن فیلم و عکس بفرستیم بعد نتوانیم اقتصاد خودمان را درست کنیم، گفت: این حرف‌ها به شعار نیست بلکه به عمل وهمت مسئولان بستگی دارد و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ دولتی قوی، کارآمد، مسئولیت پذیر و پاسخگو بر سرکار باشد.

وی گفت: در جنگ تحمیلی ایران در سال اول هر حمله‌ای کرد به شکست انجامید، ولی در سال دوم ظرف ۹ ماه سرزمین‌ها آزاد شد، دهه پنجم انقلاب شبیه اول انقلاب است و باید متحول شود مردم دولتمردان کارآمد و قوی می‌خواهند دولتمردان سفره خود را با مردم باید یکی کنند جدایی سفره دولتمردان با مردم مرام و مکتب شهدا نبوده است خدمت‌رسانی را از زندگی مردم جدا کردند که اتفاق خطرناکی است و سرمایه‌داری لجام‌گسیخته وارد کشور شده است.

رضایی تأکید کرد: به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبری و اصل ۴۴ باید عمل کرد آلان جداسازی سفره دولت و مردم اتفاق افتاده است نباید وقت مردم را گرفت فرصت‌ها را از دست داد شهدا با دست‌خالی سرزمین‌ها را آزاد کردند تا کی روی کاغذ حرف بزنند.

وی بیان کرد: هیچ لذتی بالاتر از این نیست که از ۴۰ سال انقلاب درس بگیریم راه امام و شهدای انقلاب را به‌درستی ادامه دهیم.

رضایی با اشاره به وحدت تربت‌جام افزود: وحدت مردم شیعه و اهل سنت شهرستان تربت‌جام شعاری نیست بلکه یک سرمایه بزرگی است که در حوزه‌های مختلف از این وحدت باید بهره برد.

وی ابرازکرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید جلو بیفتند و نیمه دوم راه را مانند دهه اول به‌پیش ببریم و درزمینهٔ‌های سرزمینی مثل فتح خرمشهر که موفق شدیم در کنترل‌گرانی و مقابله با تحریم‌ها موفق می‌شویم.

رضایی ادامه داد: امروز ترکش‌های تحریم و تورم در زندگی مردم مشهود است کشاورزی وزندگی مردم در معرض خطر است آینده درخشانی جلوی ملت است باید با حضور جوانان علاقه‌مند و پرشور مشکلات از سر راه مردم برداشته شود.

گفتنی است: در این همایش بصیرتی قوای مسلح؛ مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی و قشر‌های مختلف مردم شیعه و اهل سنت تربت‌جام حضور داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها