در حالی که شیعیان بحرین در برگزاری مراسم مذهبی همه توصیه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما مقامات رژیم آل خلیفه کرونا را بهانه ای برای اعمال فشار‌ قرار داده اند.
کد خبر: ۹۳۲۱۴۹۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری  بسیج، در حالی که شیعیان بحرین در برگزاری مراسم مذهبی همه توصیه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما مقامات رژیم آل خلیفه کرونا را بهانه قرار داده اند تا بر فشار‌های خود بر این طایفه بیفزایند. این اقدامات در حالی است که شرکت کنندگان در جشن‌های روز ملی بحرین که تقریبا هم زمان با مراسم محرم برگزار شد، توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کردند.

دادگاه بحرین به بهانه کرونا، شماری از مداحان و مدیران حسینیه‌ها را بازداشت کرد. «مهدی سهوان» و «عبدالامیر البلادی» دو تن از مداحان به سه ماه حبس و پرداخت هزار دینار غرامت محکوم شدند.

سهوان اعلام کرد در حالی دادگاه وی را محاکمه و مجازات کرده است که در یک مراسم دارای مجوز از اوقاف جعفری و وزارت بهداشت حضور یافته است.

وی گفت: ما در این مراسم که مجوز هم داشت، همه توصیه‌های بهداشتی را رعایت کردیم، اما جالب است که امور ورزشی و حضور در خیابان‌ها و استادیوم‌ها و جشن‌ها آزاد است، اما در مورد مسجد به گونه دیگری رفتار می‌شود.

ادامه بازداشت و شکنجه جوانان بحرینی

در همین حال نیرو‌های امنیتی آل خلیفه پس از هر حمله و بازداشت نوجوانان و جوانان بحرینی به شکنجه آن‌ها می‌پردازند. بازداشت شدگان تا چند روز در دسترس نیستند و کسی از آن‌ها اطلاع ندارد. بعد از آن، بازداشت شدگان به دادگاهی منتقل می‌شوند که اعترافات تحت شکنجه را قرائت و حکمی صادر می‌کند.

اخیرا بیست جوان بحرینی از منازلشان ربوده شدند. چند روز از این افراد خبری در دست نبود تا اینکه مشخص شد تنها ۹ نفر از آن‌ها در دادستانی حضور دارند. سازمان دموکراسی و حقوق بشر «سلام» اعلام کرد در بدن این افراد آثار شکنجه نمایان است. شش تن از این افراد برای ۱۶ ماه بازداشت شدند تا تحقیقات کامل شود.

سازمان سلام اعلام کرد بقیه افراد آزاد نشده اند تا آثار شکنجه از روی بدن آن‌ها محو شود یا اتهامات جدیدی برایشان دست و پا شود. پیش از این هم سازمان سلام از شکنجه ۱۳ جوان بحرینی خبر داده بود.

ارسال نظرات