خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

قانون مداری در حوزه فرهنگ اصل اساسی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: سلیقه گرایی در حوزه فرهنگ مذموم است و باید در این بخش قانون مداری اصل اساسی باشد.
کد خبر: ۹۳۲۱۵۷۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، قاسم ناظمی روز یکشنبه در نشستی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آفت کار فرهنگی را کمّی‌نگری و آمارسازی دانست و افزود: قانون‌مداری و حرکت در چارچوب قانون و اجتناب از سلیقه‌گرایی از سیاست‌های راهبردی و ضرورت‌های کار فرهنگی است و سعی خواهیم کرد همواره در مسیر قانون حرکت کنیم و در جایی که قانون مشکلی داشته باشد در صدد طرح و رفع آن باشیم.

وی رشد و ارتقای فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی را مرهون تلاش ها و زحمات نیروهای انسانی شاغل در مجموعه دانست که به عنوان بااهمیت ترین سرمایه سازمانی شناخته می شوند.

ناظمی خدمت رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر را از ویژگی های بارز مجموعه‌ کارکنان این اداره کل برشمرد و اظهار داشت: یکی از وظایف ما در حوزه فرهنگ و هنر برای کمک به مراجعین، هدایت گری و تسهیل گری است و کار در این حوزه نیازمند توجه زیاد است.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: تعداد مراکز و صنوف فرهنگی و هنری تحت پوشش اداره کل وسیع و گسترده هستند و بخشی از اعتبار این اداره کل وابسته به این صنوف است که با کار مضاعف و تلاش بیشتر باید به تمام این حوزه‌های کاری توجه جدی کرد.

ناظمی بر لزوم توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تحکیم زیرساخت‌های فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: با داشتن نقشه راه و برنامه راهبردی و همدلی هم در درون مجموعه و هم همراهی اصحاب فرهنگ و هنر، علیرغم محدودیت ها و منابع و امکانات موجود، خواهیم توانست فرهنگ و هنر آذربایجان را به شأنیت و جایگاه ذاتی خود برسانیم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تاکید و اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان عالی‌ترین جلسه‌ استانی که با حضور مدیران ارشد استانی برگزار می‌شود، ظرفیت مناسبی است تا تصمیمات بزرگ و درخوری برای حوزه فرهنگ توسط این شورا اتخاذ شود و باید از ظرفیت این شورا در راستای حل مشکلات فرهنگی استان بهره گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها