تبریز- فرمانده سپاه مراغه گفت: در طرح شهید سلیمانی ۸۰ درصد جمعیت شهرستان مراغه(نزدیک به ۶۴ هزار و ۲۳۲ خانوار) از نظر بیماری کووید۱۹ پایش شدند.
کد خبر: ۹۳۲۱۵۸۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید رشیدی در جلسه ستاد مقابله با کرونای مراغه افزود: بیش از یکهزار تیم رصد و پایش در طرح شهید سلیمانی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: در طول یک ماه گذشته سه هزار و ۶۳۹ نفر با علایم مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

فرماندار مراغه نیز گفت: آیین حضور در مزار اموات همزمان با لیله الرغائب(اولین شب جمعه ماه رجب)، سنتی دیرینه در آذربایجان است اما امسال به علت شرایط کرونایی آرامستان گلشن زهرا (س) شهرستان تعطیل بوده و هیچگونه مراسمی برای جلوگیری از تجمع مردم برگزار نخواهد شد.

سیدعلی موسوی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان مراغه اظهار داشت: عدم برگزاری مراسم لیله الرغائب در شرایط فعلی شیوع بیماری کووید ۱۹ توصیه می شود و باید در تمامی مراسم از تجمع پرهیز کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت نارنجی و قرمز برخی از شهرستان ها در کشور زنگ خطر برای تغییر وضعیت مراغه نیز به صدا درآمده است.

فرماندار مراغه گفت: متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد کرونا موجب افزایش آمار بیماری کووید۱۹ در شهرستان شده است.

وی افزود: برگزاری مراسم عروسی و مجالس ترحیم در مناطق شهری و روستایی و دورهمی خانوادگی از اصلی ترین دلایل افزایش آمار در مراغه است.

 

ارسال نظرات