حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، ماه های رجب، شعبان و رمضان را فرصت بسیار مناسبی برای بهره برداری معنوی انسان دانست.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۲۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالروز شهادت حضرت امام هادی علیه السلام، مراسم معنوی زیارت عاشورا در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، در این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت امام هادی علیه السلام، اهمیت تهجد، شب زنده داری، انس روزانه و همیشگی با قرآن، ادعیه و زیارت عاشورا را مورد تأکید قرار داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به روایتی از حضرت امام علی علیه السلام گفت: امیرالمؤمنین فرموده اند روزی پیامبر از ایشان می پرسند ه یا علی روزگار را در چه حالی می گذرانی؟

وی، افزود: حضرت علی علیه السلام به پیامبر عرضه می دارند؛ روزگار را در حالی می گذرانم که 8 طلبکار دارم و اولین طلبکار خداست که طلبِ انجام فرائض و واجبات دینی را از من د ارد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی ادامه داد: حضرت علی علیه السلام در ادامه عرضه می دارند که دومین طلبکار خودِ شما پیامبر خدا هستید که عمل به سنت را از من طلب دارید و سومین طلبکار در این دنیا نویسندگان عمل من هستند، که همان دو فرشته مأمور به ثبت اعمال هر انسانی می باشند و همیشه همراه انسان هستند و از من راستگویی و صداقت را می خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، گفت: از نظر حضرت علی علیه السلام سپس ادامه می دهند؛ طلبکار چهارم فرشته مرگ است که از من طلب روح می کند و من باید جانم را به او بدهم و طلبکار بعدی خانواده من می باشد که فراهم ساختن آرامش و آسایش و مایحتاج زندگی را از من طلب می کنند.

وی، افزود: مولای متقیان طلبکار بعدی را شیطان عنوان می کنند و می فرمایند؛ شیطان از من معصیت و گناه و نافرمانی خدا را می خواهد و دوست دارد که من واجبات را ترک کنم و محرمات را انجام دهم.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی، هفتمین طلبکار در دنیا از انسان به نقل از امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام را نفس انسان دانست که از انسان لذت و خوشی دنیا را طلب می کند و برایش مهم نیست این خوشی و لذت از چه راهی کسب شود و البته نفس لذت نامشروع را بیشتر می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، گفت: حضرت علی علیه السلام آخرین طلبکار را دنیا برشمردند، که رغبت به دنیا را از انسان می خواهد و دوست دارد تمام همّ و غمّ انسان در این دنیا خلاصه شود.

کارشناس دینی و مذهبی، اظهار کرد: همه ما انسان های با این هشت طلبکار در دنیا روبرو هستیم، که شیطان و نفس و دنیا طلب منفی دارند و خدا و پیغمبر و دین هم از ما طلب مثبت دارد؛ لذا باید سعی کنیم با تهجد و شب زنده داری و نوافل،  اُنس روزانه و همیشگی با قرآن، ادعیه و زیارت عاشورا  د اشته باشیم.

وی، در پایان ماه رجب را بهترین فرصت برای بهره برداری معنوی دانست و افزود:  ماه های رجب و شعبان و رمضان درامتداد هم فرصت بسیار مناسبی برای بهره برداری معنوی و تقویت انسان در برابر طلبکارهای طول زندگی بر اساس روایت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام می باشند  و باید سعی کنیم از لحظات پر از خیر و برکت و رحمت این ایام استفاده کافی ببریم.

ارسال نظرات