خبرهای داغ:

فهما هم افزایی در فعالیت‌های فرهنگی مساجد را رقم زد

شاهرود_رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با تأکید بر ارزش‌های رویداد فهما گفت: اجرای این طرح در واقع سبب جمع آوری ذرات پراکنده کانون‌ها در دایره یک اراده جمعی شده است.
کد خبر: ۹۳۲۱۷۲۷
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
فهما هم افزایی در فعالیت‌های فرهنگی مساجد را رقم زدبه گزارش خبرگزاری بسیج، رضا مهدیان، در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان سمنان با اشاره به نقش کانون‌های مساجد به عنوان نهاد‌های مردمی در مناطق مختلف گفت: کانون‌های مساجد جز پیشگامان فعالیت‌های مردم نهاد هستند.
وی تصریح کرد: «طرح ایران قوی» یکی از بهترین طرح‌های فرهنگی است که با بهره گیری از قرآن، سیره اهل بیت (ع)، مسجد وگام دوم انثلاب اسلامی می‌تواند کمک شایانی در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور داشته باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بعنوان بازوان توانمند در اجرای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی هنری بویژه فرهنگ دینی نام بردوافزود: با حمایت از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد میتوان قدم‌های بسیار مهمی را در راستای مقابله با مشکلات و معضلات فرهنگی اجتماعی جامعه برداشت.
مهدیان، با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان یکی از شورا‌های مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد اظهارکرد:گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه اجتماعی، اخلاق فردی و عمومی، مسائل زنان و خانواده، بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، دین و فرهنگ، تقویت روحیه ملی، توجه به ظرفیت‌ها و شکوفایی استعداد جوانان، مصرف فرهنگی، چالش‌های حفاظت محیط زیست، معماری و شهرسازی و فضای مجازی از مهم‌ترین سرفصل‌های فعالیت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی، ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، عفاف و حجاب، گسترش اخلاق در جامعه، خودباوری و اعتماد به نفس، انضباط اجتماعی، نکوداشت مفاخر شهرستان، ترویج فرهنگ مطالعه، انجام پژوهش‌های مرتبط با فرهنگ عمومی شهرستان و افرایش نشاط اجتماعی و اُمید به آینده از عمده‌ترین دستور جلسات این شورا در سال ۱۳۹۹ بوده است افزود: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان شاهرود کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف دارد که مسائل مختلف در این کارگروه‌ها بررسی و در جلسات شورا مطرح می‌شود.
وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود از ابتدای سال ۱۳۹۹ یازده جلسه برگزار کرده است، که طی این جلسات مصوباتی با موضوعات ریل‌گذاری فرهنگی، فضای مجازی، رونمایی کتاب، برنامه‌های مناسبتی، آسیب‌های اجتماعی، تجلیل و اخلاق عمومی و فردی و... داشته است.
مهدیان افزود:شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در سال ۱۳۹۸ موفق به کسب رتبه دوم برگزاری منظم و مستمر جلسات در میان شورا‌های فرهنگ عمومی شهرستان‌های کشور شد که این افتخار با حمایت مسئولان شهرستانی و اعضاء شورا رقم خورده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها