دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی:

اختتامیه همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی در کلام وسیره امام علی(ع) شش اسفنددر اراک برگزار می شود

حجت‌الاسلام مرادی از برگزاری اختتامیه همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی در کلام وسیره امام علی(ع) در شش اسفنددر اراک خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۱۷۷۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ حجت‌الاسلام محمدهاشم مرادی دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راه‌کارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی(ع) گفت: در راستای همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راه‌کارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی(ع) در اراک بیش از ۳۰۰ مقاله از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

مرادی اظهار کرد: فراخوان این همایش علمی و ملی آبان ماه امسال به تمامی مراکز دانشگاهی، حوزوی، فرهنگی و تحقیقاتی ارسال شد و افراد تا ۱۵ بهمن ماه نیز فرصت داشتند که آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: ابعاد فقر از نگاه امام علی(ع) در حوزه‌های فقر فرهنگی، زمینه‌ها، آثار و پیامدها، فقر دینی، اخلاقی و پیامدها و فقر اقتصادی، علل وقوع و آثار مخرب آن و آسیب‌های برآمده از فقر در تعلیم علوی در حوزه‌های فسادپذیری اقشار جامعه و تزلزل خانواده، بی‌اعتمادی مردم به حاکمان و پیدایش شکاف عمیق طبقاتی و ظلم به طبقه زیردست از مهمترین محورهای این همایش است. 

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی بیان کرد: همچنین زمینه‌های پیدایش فقر در جامعه از منظر امام علی(ع) در حوزه‌های بی عدالتی، تبعیض و زمینه اساسی شکل‌گیری فقر، بی‌توجهی عمومی به سرنوشت جامعه، نفوذپذیری مسئولان و هدر دادن سرمایه‌ها، نداشتن برنامه و هویت و راه‌کارهای مقابله با فقر و ریشه‌کنی آن در تعلیم علوی، حوزه‌های سرمایه‌گذاری جهت عدالت اجتماعی، شروع مبارزه با فقر از پاکسازی حاکمان فاسد، ولایت‌پذیری و اطاعت از ولی‌امر و آموزش صحیح در استفاده و تخصیص منابع از دیگر محورهای این همایش است.

مرادی بیان کرد: این همایش با مشارکت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، استانداری، بنیاد غدیر، سپاه روح الله ، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، شهرداری اراک، ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این همایش، ششم اسفندماه امسال همزمان با ۱۲ رجب و در آستانه میلاد امام علی (ع ) با حضور مسئولین کشوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات