رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان خبر داد

افتخار آفرینی سازمان علمی و پژوهشی زنجان در جشنواره جهادگران علم وفناوری

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان گفت:معاونت بسیج علمی پژوهشی استان زنجان در جشنواره جهادگران علم و فناوری به عنوان معاونت برتر و ۴طرح نیز به عنوان طرح های برتر این جشنواره انتخاب شدند.
کد خبر: ۹۳۲۱۹۳۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
دکتر علی رضاخانی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی-پژوهشی و فناوری در سال ۸۸ با هدف جریان سازی و حمایت از فعالیت‌های علمی-پژوهشی و فناورانه در سطح بسیج تشکیل شد، اظهار کرد:حمایت مادی و معنوی از طرح ها، ایده‌ها و ابتکارات بسیجیان در حوزه‌های مختلف از عمده فعالیت‌های این معاونت می‌باشد.
 
افتخار آفرینی سازمان علمی و پژوهشی زنجان در جشنواره جهادگران علم وفناوری

وی با اشاره به اینکه جشنواره جهادگران علم و فناوری هرساله آذر ماه در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد:این جشنواره در آذر ماه امسال همزمان با هفته بسیج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور محدود نخبگان و بسیجیان در استان برگزار شد، افزود:در مجموع ۲۰ طرح در این جشنواره مورد تایید و انتخاب نهایی قرار گرفتند.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان در ادامه به اختتامیه جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری اشاره و بیان کرد:جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری هر ساله در دهه فجر در تهران برگزار می‌شود و در آن نمایشگاهی از دستاورد‌های بسیجیان نخبه کل کشور جمع آوری و به نمایش گذاشته می‌شود.

رضاخانی با اشاره به اینکه جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف به نمایش گذاشتن ابتکارات و اختراعات بسیجیان، تقدیر از برترین‌های علمی و فناوری بسیج و الگوسازی صورت می‌گیرد گفت: طرح‌های منتخب استانی جشنواره جهادگران به تهران ارسال می‌شود تا در دهه فجر در جشنواره کشوری شرکت کنند و خود را در فضای کشوری محک بزنند.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان با بیان اینکه سال جاری جشنواره جهادگران علم و فناوری زنجان با ۲۰ طرح به کار خود پایان داد، ابراز کرد: ما هر ۲۰ طرح را به تهران ارسال کردیم که نهایتا ۹ طرح مورد قبول واقع شد که از مجموع ۱۵۰ طرح کل کشور ۹ عدد برای زنجان بود.

وی افزود: دکتر رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی از طرح‌های استان زنجان به شدت استقبال کرده و کیفیت آن‌ها را بالا دانست، اما ظرفیت و محدودیت مکانی جشنواره سبب شد تا فقط نه طرح در جشنواره ملی شرکت کند.

رضاخانی با بیان اینکه جشنواره ملی جهادگران به مدت سه روز در ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه برگزار شد اظهار کرد: از این جشنواره سردار سلامی، سردار سلیمانی، نمایندگان ستاد کل نیرو‌های مسلح، بنیاد تعاونی مسکن بسیج، قرارگاه خاتم الانبیا و بخش‌های خصوصی بازدید کردند که برای زنجان بسیار پر برکت بود.

این مسئول به فروش دو مورد از طرح‌ها در حاشیه جشنواره اشاره کرده و مطرح کرد: بنا شد که نهاد‌های مذکور اگر مسئله یا خواسته‌ای داشتند این طرح‌ها را به عهده همین نخبگان بسیجی بسپارند تا از این طریق مسائل رفع شود.

رضاخانی در ادامه به معرفی طرح‌های حاضر در اختتامیه جشنواره علم وفناوری پرداخت و ادامه داد: اولین طرح حاضر در جشنواره، سیستم ضد انعقاد خون برای آقای محمد گنج خانی و علی اسدی بود که در قالب شرکت میشا طب مستقر در مرکز رشد بسیج کار شده بود و جزو طرح‌های برگزیده جشنواره نیز انتخاب و از آن تقدیر شد.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان زنجان طرح دوم را با عنوان دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیک دست به همت هادی مهدوی معرفی کرده و گفت: از دستگاه مذکور دو مورد در حاشیه جشنواره خریداری شد و جزو طرح‌های برتر بود.

رضاخانی کلاهک یخی میشا را سومین طرح زنجان بیان کرده و عنوان کرد: این طرح یک دستگاهی است که مهندسی معکوس شده چراکه این دستگاه بسیار گرانقیمت است، این طرح برای آقای محمد گنج خانی است که از ریزش مو در افراد سرطانی که مورد شیمی درمانی قرار می‌گیرند جلوگیری می‌کند.

وی افزود: محمد حسن عباسی طرح دستگاه لایت برد را به تهران آورده بود که جزو طرح‌های دانش آموزی ما بود و به عنوان طرح نمونه از غرفه دانش‌آموزی در جشنواره پذیرفته شد.

این مسئول طرح پنجم را الیاف سرامیکی به همت علی حسنلو از مجموعه‌ای قرار اندیش صائب معرفی کرده و گفت: ۴ طرح دیگر نیز همگی از مجموعه پژوهشی شهید شهریاری بسیج دانشجویی بودند.

وی افزود: مرکز شهید شهریاری طرح‌هایی با نام‌های دستگاه پاک سل آنالایزر، دستگاه تشخیص عیوب برد‌های الکترونیکی SMD، ماژول سه بعدی نگار میکروسکوپ، گجت یوکلین را در جشنواره به نمایش گذاشت.

این مسئول با بیان اینکه ۴ طرح در جشنواره از استان زنجان حائز رتبه شد گفت: طرح سیستم ضد انعقاد خون به عنوان طرح برتر حوزه سلامت، طرح لایت برد در بخش دانش آموزی، مرکز پژوهشی شهید شهریاری زنجان در بخش مراکز برتر انتخاب و از آنان تقدیر شد.

رئیس بسیج علمی پژوهشی استان با اشاره به اینکه معاونت بسیج علمی استان نیز به عنوان معاونت برتر در کشور برگزیده شد گفت: در کنار زنجان نیز استان‌های البرز و تهران بزرگ نیز به عنوان معاونت‌های برتر کشور معرفی شدند.

وی در پایان با اشاره به اینکه سعی بر این است که نخبگان بسیجی بتوانند طرح‌های خود را تجاری سازی کنند ابراز کرد: این طرح‌ها نیز باید گره‌ای از مسائل و مشکلات کشور باز کنند که جشنواره‌ها می‌تواند به رشد و تجاری سازی افراد کمک به سزایی کند.
ارسال نظرات