رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت : بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بیش از ۴۶۰ هزار بافنده فرش در کشور با استفاده از مزایای بیمه روستایی و عشایری بیمه می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۲۲۷۰۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

بـــــیش از ۴۶۰ هــــزار بافنـــــده فرش بیـــــمه می‌شونـــــد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، فرحناز رافع در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دست‌اندرکاران صنعت فرش دستبافت خلخال افزود : در حال حاضر ۲ میلیون بافنده فرش دستبافت و همچنین ۱۹۱ هزار نفر در مشاغل جنبی این صنعت در کشور فعالیت می‌کنند که تاکنون ۲۶۱ هزار نفر از این تعداد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
وی افزود : انتظار می‌رود با اجرای طرح استفاده قالیبافان از مزایای بیمه روستایی و عشایری بخش بزرگی از مشکل بیمه‌ای فعالان در صنعت فرش دستبافت کشور حل شود.

رافع با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه پوشش بیمه تکمیل درمانی قالیبافان بصورت ملی در استان اردبیل کلید خورد، گفت : در اجرای این طرح حتی فرشبافانی که فاقد کارت فرشبافی از سازمان صمت و اتحادیه فرش دستبافت و همچنین بدون پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی و عشایری و روستایی هستند می‌توانند از مزایای بیمه تکمیل درمان با پرداخت اقساطی هزینه‌های بیمه بهره‌مند شوند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه قالیبافانی که پیش از این  زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند، افزود : قالیبافان با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه می‌توانند بازنشسته شوند.

وی به ارائه تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به فرشبافان تک‌بافت برای تامین و تهیه مواد اولیه و نیز پرداخت تسهیلات بانکی ۶ تا ۱۲.۵ درصدی به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در بخش صنعت فرش دستبافت استان اردبیل نیز اشاره و اضافه کرد : سقف تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ۱۵۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی کارا است.

ارسال نظرات