خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی تاکید کرد

ضرورت تشکیل صندوق حمایت از زوجین نابارور

تبریز- رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی تاکید کرد: تشکیل صندوق حمایت از زوجین نابارور برای فرزند دار شدن ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۳۲۲۷۲۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، جعفر محسنی در آیین تجلیل از کادر درمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: سازمان جهاد دانشگاهی طرحی را تحت عنوان ایجاد صندوق حمایت از زوجین نابارور به مجلس ارایه کرده و امیدواریم با اجرای این طرح، هزینه‌های درمان ناباروری، کاهش پیدا کرده و خدمات ارائه شده به این افراد تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار رسمی، ۲۵ درصد از زوجین مشکل ناباروری دارند که این آمار قابل توجه است، درحالی که استفاده از روش‌های کمک باروری، می‌تواند به باروری این زوجین کمک کند.

محسنی با بیان اینکه متاسفانه هزینه‌های درمان ناباروری، تحت پوشش بیمه قرار ندارد، چرا که بیمه‌ها، ناباروری را به عنوان یک بیماری نمی‌شناسند، گفت: استفاده از روش‌های کمک باروری هزینه زیادی داشته و در برخی  موارد نیاز به انجام چندین مرحله‌ درمان است.

وی، خروج اطلاعات ژنتیکی از کشور به دلیل ارسال نمونهDNAبرای غربالگری ژنتیکی جنین از خون مادر در حین بارداری به کشورهای دیگر را یکی از خطرات این حوزه عنوان کرد و افزود: تاثیر حساسیت ژنتیکی افراد در مواجهه با بیماری کرونا را دیدیم، برخی از خانواده‌ها با وجود ابتلای تمامی اعضای خانواده به این بیماری مقاومت کردند، اما برخی خانواده‌ها تعداد زیادی از عزیزانشان را از دست دادند. لذا شناخت ترکیب ژنتیکی جمعیت نیز می‌تواند مسایل را به بارآورد و طبق قانون نباید به خارج از کشور ارسال شود.

محسنی ادامه داد: تامین ارز لازم برای انجام این آزمایش می تواند هم از خروج اطلاعات ژنتیکی جمعیت جلوگیری کند و هم مانع خروج ارز بیشتر برای انجام آزمایش در خارج از کشور شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی یادآور شد: ارز تخصیص یافته در این رابطه، امسال حذف شده و امیدواریم این موضوع مورد توجه سیاست‌گذاران امر باشد.

در پایان این مراسم از تعدادی از کادر درمان مراکز پزشکی و درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها