خالد قدوم نماینده حماس در آیین رونمایی از ترجمه نامه حاج قاسم سلیمانی خطاب به دخترش، گفت: شهید قاسم سلیمانی، قضیه فلسطین را مسئله محوری در تحقق عدل و انصاف بین مردم و یک ضرورت ماهَوی برای نهضت اسلامی می‌دانست، چرا که در پی پایان بخشیدن به دشمن اسلام و بشریت یعنی دشمن صهیونیستی بود.
کد خبر: ۹۳۲۲۸۵۱
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، خالد قدوم نماینده حماس که در آیین رونمایی از ترجمه نامه حاج قاسم سلیمانی خطاب به دخترش،در دانشگاه تهران سخن می‌گفت، افزود:از بزرگان و علمای أعلام خوش آموختیم آنانی که زندگی خود را وقف عزتمندی و آزادگی دیگران کنند، عمرشان تمام شدنی نیست و از بدو خلقت تا روز رستاخیز امتداد می‌یابد، از آنجایی که می‌دانند که خداوند زمین را مسخر آنان کرده است تا شایستگان باشند "ولقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر أن الأرض يرثها عبادي الصالحون".

شهید حاج قاسم نصرت مقاومت فلسطینی را تکلیف شرعی برگشت ناپذیر می‌دانست
وی بیان کرد: حاج قاسم و کاروان معزز شهدا این امانت الهی را که از بدو خلقت به انبيا و از آنان به پیروان شان رسیده است بر دوش کشیدند و جان خود را در این راه بر کف نهادند تا انديشه و رسالتشان درمیان مومنان معتقد به تداوم این مسير تا تحقق عدالت درمیان بشریت ماندگار بماند.
نماینده حماس با اشاره به متن نامه شهید سلیمانی عنوان کرد: حاج قاسم در نامه‌اش به دختر بزرگوارش چکیده تجربیات خود و فلسفه زندگی یک مجاهد در دنیای مملو از ظلم و بیداد و فساد را تبیین می کند.

وی در شرح احوالات دنیوی و مسلک مومنان در این دنیا عنوان کرد: مسلک مومنان از محدوده اسلام ناب و اهل بیت نبوت خارج نمی‌شود. حاج قاسم معتقد بود که مسیر مجاهد مقاوم از فهم دقيق تكليف دینی استنباط شده و خداوند انسان را مکلف به نصرت مستضعفان و استکبار ستیزی کرده است. به همین خاطر همواره تکرار می کرد که نگاه ما به مسئله فلسطین بر خلاف آنچه که ادعا می‌کنند، نگاهی عقیدتی و دینی است و نه مصلحتی.ایشان بر این باور بود که تحریم‌ها و ظلمی که استکبار جهانی بر ایران تحمیل می‌کند، نمی‌تواند ایران را از ادامه مسیر مبارزه با صهیونیسم و نیروهای استکبار جهانی باز بدارد و از قرار گرفتن در کنار مقاومان مومن و به ویژه مجاهدان فلسطين منصرف سازد، فلسطینی که در دل و جانش جای گرفته بود.
شهید حاج قاسم نصرت مقاومت فلسطینی را تکلیف شرعی برگشت ناپذیر می‌دانست، به همین دلیل ایشان قضیه فلسطین را یک مسئله و موضوع خیریه‌ای نمی دانست بلکه یک مسئله محوری در تحقق عدل و انصاف بین مردم و یک ضرورت ماهَوی برای نهضت اسلامی می دانست. چرا که در پی پایان بخشیدن به دشمن اسلام و بشریت یعنی دشمن صهیونیستی بود.
وی گفت: مهمترین مسائلی را که شهید بدان ایمان داشت همان اصل دستیابی به توانمندی در ابعاد گوناگون بود. به همین دلیل و پس از طی مراحل ارتقای آمادگی نظامی مقاومت از طریق انتقال سلاح و به علت دشواری این مسیر ناشی از تحولات منطقه و جهان و به سبب محاصره محور مقاومت از سوی نیروهای صهیونیستی ـ آمریکایی، ایده انتقال دانش و تجربه را متحول ساخت و با کمک نیروهای مقاومت فلسطینی توانمندسازی امکانات بومی را رقم زد و آنان را از انتقال سلاح بی نیاز گردانید.
خالد قدوم واپسين طرح و ایده‌ای که از شهید سلیمانی مطرح شد را بیان ایده اتحاد مقاومت، ملت و هواداران در خدمت به آرمان فلسطين دانسته و بر نگاه عمیق و جدی ایشان در تدوین طرحی که نقش امت  در این مسیر مشخص مي ساخت تا نیروهای مقاومت در سطح منطقه متحد شوند تاکید کرد و گفت:  باید برای برطرف سازی اختلافات و همچنین اختلاف نظرها در موضع‌گیری‌ها، چاره اندیشی شود و در عين حال قطب نما و نوک پیکان مبارزه به سمت مسئله اول جهان اسلام یعنی آزادسازی قدس شريف و فلسطين باشد تا سدی محکم در برابر تلاش های مجرمانه ی رخنه و نفوذ در امت شویم.

وی ادامه داد: مقابله با روند و حرکت شوم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه و رویارویی همه جانبه با این دشمن که امنیت و آرامش نه فقط فلسطین، که همه منطقه را به خطر انداخته است از مهم ترین طرح‌هایی بود که حاج قاسم بدان اهتمام می ورزید.

قدوم در پایان اظهار کرد: وظیفه حکم می کند که صف‌های خود را متحد کرده و تفرقه و اختلافات را کنار نهیم و صاحب طرح یکپارچه ای با هدفی از پیش تعیین شده باشیم.


انتهای پیام/

 
ارسال نظرات