امام جمعه هریس تاکید کرد

ترویج آموزه‌های دینی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

تبریز- امام جمعه هریس بر ضرورت تبیین آموزه‌های دینی تأکید کرد و افزود: ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی بهترین راه مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.
کد خبر: ۹۳۲۲۸۶۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رضا نصراله پور در جمع مسئولان هریس، اظهار کرد: دین مبین اسلام جامع و کامل است و برای تمامی امور و مراحل زندگی انسان سبک و برنامه دارد که عمل به آنها بسیاری از مشکلات جامعه را حل خواهد کرد.

وی، وجود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد را ناشی از کم توجهی به تعالیم دینی و اسلامی عنوان کرد و افزود: برای مقابله با این گونه آسیب‌های اجتماعی نیازمند بالا بردن آگاهی و وارد کردن آموزه‌های دینی و اسلامی در سبک زندگی مردم هستیم.

حجت الاسلام نصراله پور، یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در جامعه را مشاوره‌های نادرست و سودجویانه برخی از اشخاص ذکر کرد و گفت: مطابق توصیه‌های دینی و اسلامی باید از طرف خانواده‌های زوجین، اشخاصی امین و آگاه برای رفع اختلافات خانوادگی قدم بردارند.

وی افزود: در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گروه‌های ویژه ستاد مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تکمیل شده و با مراجعه به روستاهای دارای آسیب اجتماعی زیاد با کار کارشناسی شده نسبت به علل و عوامل به‌وجود آمدن مشکلات و آسیب‌ها به تحقیق و تفحص بپردازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار