استاندار گیلان با اشاره به ضرورت افزایش مراقبت‌های بهداشتی به‌دلیل شیوع ویروس جهش ‌یافته گفت: یادواره شهدای سلامت گیلان در فضای مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۲۹۲۲
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

به‌ گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به وضعیت استان گیلان در نخستین روزهای اسفندماه سال گذشته اظهار داشت: سوم اسفندماه سال گذشته نخستین نمونه مثبت کرونایی در استان گیلان اعلام شد.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و پرستاران و مجاهدت‌هایشان در مسیر مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: ایثار و جانفشانی‌های کادر درمان برای حفظ سلامت مردم همواره جای تقدیر و قدردانی دارد و برای شهدای سلامت که جان خود را در این راه گذاشتند علو درجات مسئلت دارم.

زارع با اشاره به تلاش‌های کارگروه درمان برای تأمین تجهیزات و به‌کارگیری نیروهای انسانی در این مسیر ابراز داشت: کارگروه درمان برای تأمین تجهیزات، زیرساخت‌ها و افزایش به‌کارگیری نیروهای انسانی و همچنین کارگروه تولید، توزیع و نظارت برای تأمین البسه، ملزومات بهداشتی کادر درمان، مردم و اصناف نقش‌آفرین بودند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه روند افزایش آگاهی عمومی توسط صدا و سیمای مرکز استان، کارگروه رسانه و فضای مجازی استمرار یابد خاطرنشان کرد: در این حوزه می‌بایست توصیه‌های بهداشتی در حفظ سلامت جامعه بیش از بیش تبیین و ارائه شود.

وی افزود: گونه جدیدی از ویروس کرونا که منشأ اروپایی داشته در کشورمان شیوع پیدا کرده و متاسفانه افرادی نیز به‌دلیل ابتلا به آن جان باختند بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان تنها راه غلبه بر این بیماری محسوب می‌شود و باید همه مردم به آن توجه داشته باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مراقبت‌ها با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته باید افزایش یابد تصریح کرد: مقدمات برگزاری یادواره رسانه‌ای شهدای سلامت و متوفیان ناشی از کرونا از مصوبات امروز ستاد استانی مدیریت این بیماری است و این یادواره در فضای مجازی و از طریق شبکه استانی باران برگزار می‌شود.

زارع  ضمن قدردانی از تلاش‌های موثر اصحاب رسانه و نهادهای متولی در تولیدات رسانه جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: مشارکت مردم به‌عنوان مهمترین و موثرترین مولفه در پیشگیری از شیوع بیماری از طریق تولیدات کارگروه رسانه و فضای مجازی به‌ ثمر نشست‌.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اتصال 85 درصدی دانش‌آموزان گیلانی به سامانه شاد و تحت هدایت کارگروه آموزش ابراز داشت: امروزه سبک جدیدی از زندگی تقریباً در بخش‌هایی از جامعه رواج پیدا کرده است لذا باید به گونه‌ای عمل کنیم تا شاهد شرایط دشوار گذشته نباشیم.

وی رعایت توصیه‌های مراقبتی، استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات و رعایت فاصله اجتماعی را همچنان راه اصلی مقابله با بیماری دانست و گفت: تلاش‌های خوبی نیز برای ساخت داروی درمان این بیماری و واکسن کرونا نیز انجام شده است.

استاندار گیلان ضمن همدردی با خانواده‌های مصدومان زلزله استان کهگیلویه‌ و بویراحمد و آرزوی سلامتی برای آسیب‌دیدگان این حادثه بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه پرفضیلت رجب قرار داریم لذا هر گونه تصمیم‌گیری در زمینه برپایی مراسمات معنوی اعتکاف موکول به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

زارع با اشاره به آخرین شرایط استان گیلان از لحاظ کرونا ابراز داشت: هم‌اکنون چهار شهرستان تالش، املش، ماسال و سیاهکل در وضعیت آبی، شهرستان‌های رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، لاهیجان و آستانه اشرفیه در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه کاهش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها را نشانه قطع زنجیره بیماری نباید قلمداد کرد و وضعیت آبی شهرها منجر به عادی‌انگاری نشود گفت: این رنگ‌بندی‌ها نشان‌دهنده توجه، رعایت مردم و ساکنان شهرستان‌ها به الزامات بهداشتی است.

وی افزود: براساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع بوده و در کنار جرائم تعیین شده برای سفر به این شهرها از برپایی هر گونه اقامتگاه موقت در تمامی شهرها با هر وضعیت رنگ‌بندی جلوگیری به‌عمل می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات