خبرهای داغ:
استاندار قزوین

خطر ویروس جهش یافته کرونا جدی است/مردم، میدان داری کنند

استاندار قزوین گفت: مردم باید خطر و قدرت ویروس جهش یافته کرونا را جدی بگیرند و در رعایت دستورالعمل ها، میدان دار باشند.
کد خبر: ۹۳۲۲۹۳۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شصت و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان به ریاست هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین و رئیس ستاد و با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین ستاد، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه آبیک و اعضای ستاد به میزبانی احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در محل سالن شهید آوینی شهر آبیک برگزار شد.

جمالی پور استاندار قزوین در این مراسم با اشاره به اهمیت سلامت مردم بیان کرد: سلامتی مردم برای تمامی مسوولان استان از اهمیت بالایی برخوردار است و از همان روزهای نخست که ویروس جهش یافته در آبیک مطرح شد مسوولان برای کنترل و قرنطینه اقدامات لازم را به سرعت انجام دادند.

وی گفت: البته این ویروس مانند یک شیر وحشی در قفس است که اگر رها شود می تواند خطرات جدی را برای مردم و جامعه ایجاد کند و باید تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

این مسوول گفت: ویروس جهش یافته محدودیت سنی ندارد که این موضوع نگرانی را بیشتر می کند و نشان دهنده قدرت ابتلا و اثرگذاری فوق العاده این ویروس است.

جمالی پور اضافه کرد: در این ۱۲ ماه تمامی اعضای ستاد با تمام وجود زحمت کشیدند و باعث شدند تا استانی که در راه ارتباطی بسیاری از استان های مطرح و پر خطر کشور قرار دارد و جمعیت مهاجر بسیار قابل توجهی را در درون خود جا داده است تا حدود زیادی کنترل شود.

وی اظهار کرد: از مردم انتظار داریم در عرصه مقابله با کرونا میدان داری کنند و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی حساسیت بیشتری را به خرج دهند.

این مسوول گفت: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی بی احترامی به قانون و بی احترامی به خود فرد است و نباید با سهل انگاری در زمینه کرونا باعث ابتلای مردم شویم.

جمالی پور افزود: محدودیت ها باید به صورت جدی دنبال شود چرا که در حال حاضر هفت نفر از مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا در آبیک شناسایی شده اند و امکان دارد این تعداد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: وضعیت شیوع ویروس جهش یافته در بسیاری از مناطق کشور جدی تر شده است و نمی توان با سهل انگاری نسبت به آن برخورد کرد بلکه در این زمینه باید تمامی مسوولان و مردم، دست به دست یکدیگر دهند تا از این بحران عبور کنیم.

مدیر ارشد اجرایی استان تصریح کرد: با اصناف و اتحادیه های متخلف باید برخورد شود چرا که بازی با جان مردم شوخی ندارد و کوتاهی در این زمینه خسارات زیادی را به همراه خواهد داشت.

استاندار قزوین گفت: تمامی برنامه های جمعی باید براساس دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود و محدودیت های شبانه هم با قوت مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها