نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

به مدیران انقلابی و جهادی برای رفع نقایص و کمبودها نیازمندیم

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ریشه کمبودها و نقایص در طول ۴۰ سال گذشته این بوده که مدیران انقلابی و جهادی وجود نداشته است که باید در گام دوم به این مهم توجه شود.
کد خبر: ۹۳۲۲۹۸۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با اشاره به ارزیابی رهبر معظم انقلاب از کارنامه چهل ساله نخست انقلاب که در مقابل کارهای بزرگ انجام شده با نقص‌ها و کمبودهایی هم مواجه بودیم، افزود: ریشه این کمبودها در ۴۰ سال گذشته این بوده که مدیران انقلابی و جهادی وجود نداشته است که باید در گام دوم به این مهم توجه شود.

وی بیان کرد: اگر در گام دوم انقلاب مدیران انقلابی، قوی، کارآمد و مومن سرکارآیند به طور قطع بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه نیز برطرف خواهد شد.

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به روز مهندس عنوان کرد: ساختمان سازی باید در هرمزگان به سبک معماری سنتی این استان بنا شود و ایمنی و استحکام در ساخت و سازها رعایت شود.

عبادی زاده اظهار کرد: اگر به بناهای تاریخی و میراث فرهنگی بنگریم می‌بنیم که از هزاران سال گذشته برجای مانده که باید معماران و مهندسان ما نیز این رویه را به کار گیرند و به رعایت اصول ساخت و ساز ساختمانی پایبند باشند.

وی باتوجه به اینکه امروز یکی از بزرگترین مشکلات جامعه مسکن است، بیان کرد: اگر در واگذاری زمین جهت ساخت مسکن به مردم کوتاهی شود، به طور قطع معماری‌های شهرسازی در آن رعایت نمی‌شود که باید برای رفع این مشکل بخش خصوصی و دولتی کمک کرده و مردم نیز همکاری کنند.

امام جمعه بندرعباس همچنین با تشریح برخی روایت‌ها و احادیث مختلف دین اسلام به آسیب غنا در جامعه پرداخت و گفت: غنا یکی از محرمات الهی است که امروز احساس می‌شود قبح آن در جامعه ریخته شده و مردم در برابر این گناه بی‌تفاوت شده و کمتر موضع می‌گیرند.

عبادی زاده یادآورشد: هرعملی در جامعه که قبح خود را از دست بدهد، آن عمل نزد مردم عادی می‌شود و از آن ابایی ندارند.

وی تصریح کرد: البته واژه غنا به این معنا نیست که همه مصادیق موسیقی، حرام است بلکه غنای حرام آن است که مُطرِب و متناسب با مراسم‌های لهو و لعب باشد که مطلوب و مقبول دین اسلام نیست.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین گفت: ماه رجب، بهار سالکان الهی است و انسان‌هایی که می‌خواهند خود را آماده برای شب‌های لیله القدر و قرب الهی کنند باید در این ماه با تزکیه نفس و پاکی از گناهان خود را آماده کنند.

ارسال نظرات