خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان گفت: مدیران استان همدان نسبت مسئله نماز دارای توجه خوبی هستند و برآوردها نشان دهنده آن است که این استان، جزء استان‌های برتر در عرصه نماز است.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۹۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

همدان جزء استان‌های برتر در عرصه نماز استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز در اجلاس استانی نماز، با تقدیر از فعالیت مسئولان و مدیران استانی در عرصه نماز، اظهار داشت: بحمدالله مدیران استان همدان نسبت مسئله نماز دارای توجه خوبی هستند و برآوردها نشان دهنده آن است که این استان، جزء استان‌های برتر در عرصه نماز است.

وی با تاکید بر اینکه نماز، مدیریت بر نفس انسان است، گفت: اگر انسان می‌خواهد بر نفس خود مدیریت داشته باشد، باید اهل نماز باشد و در غیر این صورت فرد در عرصه مدیریت به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر اسلام(ص) در دو جا، دعوت به قیام دارد، خاطرنشان کرد: اولین دعوت به قیام توسط پروردگار عالم، دعوت به قیام شبانه و اقامه نماز است و دعوت به قیام بعدی، دعوت به مدیریت اجتماعی است که آن هم در گرو توجه به نماز است.

وی با بیان اینکه بدون مدیریت بر نفس، که مظهر آن مساله نماز است، مدیریت اجتماعی رخ نمی‌دهد، گفت: اگر مدیری اهل ذکر الله شد، آن موقع جامعه اهل ذکر الله، نه اهل خلاف می‌شود، نه بی بندوباری، نه اختلاس و نه کم کاری.

شعبانی شرط مشروعیت یک مدیر در حکومت اسلامی را اقامه نماز عنوان کرد و یادآور شد: اگر مدیری خدای نکرده نسبت به نماز تسامح داشته باشد، دیگر شرط مشروعیت را از دست خواهد داد.

وی در پایان با بیان اینکه فعالیت در عرصه نماز دارای میدان وسیعی است، ابراز کرد: در حوزه اقامه نماز با وجود تمام فعالیت‌های صورت گرفته، اما باید بگوییم که کارهای نکرده فراوانی نیز داریم و نباید از آن غافل شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات