خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

تنها با توصیه تبعیض از بین نمی‌رود

همدان-امام جمعه همدان گفت: مسئولان باید از منظر قانونی و شرعی نسبت به اجرای منویات معظم له اقدام کنند چرا که تنها با توصیه تبعیض از بین نمی‌رود. 
کد خبر: ۹۳۲۲۶۱۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

تنها با توصیه تبعیض از بین نمی‌رودبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه اجرای عدالت و رفع تبعیض باید مورد توجه مسئولان به ویژه مدیران شهری و شوراهای اسلامی قرارگیرد، اظهار داشت: رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به مسئولان نسبت به مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و تبعیض تاکید کردند چرا که این مشکلات سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی تاکید کرد: سخنان گُهربار رهبری انقلاب در این باره را نباید توصیه تلقی کرد بلکه مسئولان باید از منظر قانونی و شرعی نسبت به اجرای منویات معظم له اقدام کنند چرا که تنها با توصیه تبعیض از بین نمی‌رود. 

امام جمعه همدان ادامه داد: تقسیم‌بندی شهر به مناطق بالا و پایین شهر و اختصاص بیشترین امکانات به مناطق بالای شهر که در همدان نیز آن را شاهدیم، صحیح نیست.

وی اضافه کرد: یکی از بهانه‌های مدیران شهری درباره تخصیص بیشترین میزان اعتبار به مناطق بالای شهر بالا بودن میزان درآمدزائی شهرداری در این مناطق به ویژه به علت بالا بودن میزان ساخت و ساز عنوان می‌شود.

شعبانی بیان کرد: یعنی با این تفسیر که باید درآمد هر منطقه در همان منطقه هزینه شود به علت پایین بودن درآمد شهرداری از مناطق پایین شهر، میزان خدمات ارائه شده در این مناطق نیز کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: هرچند شاید این موضوع از منظر قانونی درست باشد و بروز مشکل کم توجهی به پایین شهر از قانون نشات بگیرد اما اگر قانون تاثیری در رفع تبعیض ندارد باید آن را به نفع عدالت تغییر داد.

امام جمعه همدان ادامه داد: بارها شاهد تغییر غیرضروری سنگ فرش مناطق بالای شهر در چند نوبت بوده در حالی که شاهد ناهمواری و چاله‌های زیاد در مناطق پایین شهر هستیم.

وی اظهار داشت: مدیریت شهری برای تقسیم عادلانه درآمدها، برخورداری همه مناطق از خدمات و رفع تبعیض تصمیم جسورانه بگیرد بنده نیز مجدانه پیگیر این موضوع هستم.

شعبانی موثقی ادامه داد: تاکید بر اجرای عدالت و رفع تبعیض به معنای عمل خلاف قانون نیست بلکه باید با تصمیم جسورانه نسبت به رعایت عدالت اجتماعی و رفع تبعیض ها اقدام شود.

وی کمبود برخی اقلام اساسی نظیر روغن در استان را قابل قبول ندانست و اضافه کرد: در حالی که واحد تولید روغن در استان وجود دارد و مالک آن برای تامین روغن مورد نیاز استان اعلام آمادگی کرده دیگر نباید شاهد بروز این مشکل باشیم.

امام جمعه همدان اضافه کرد: برخی با کم کاری قصد عصبانی کردن مردم را دارند که باید نهادهای مسئول با نظارت دقیق و مستمر اجازه چنین کاری را ندهند و بدانند که سهل انگاری در این مسایل قابل بخشش نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه روز شهادت شهید «محلاتی» به نام روز روحانیت نامگذاری شده است، گفت: روحانیت به تناسب جمعیت ۱۰ برابر بیشتر از سایر اقشار شهید داده و در صف مقدم دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.

شعبانی موثقی اولین دستاوردها و اتفاق مبارک انقلاب در چهل سال گذشته را مشارکت مردم دانست و گفت: مردم صاحبان اصلی نظام بوده و حق انتخاب دارند و در بیشتر موارد مدیران را مردم انتخاب می‌کنند. 

وی افزود: در حالی که برخی مواقع شاهد زیر سوال بردن جایگاه دولت و مجلس در فضای مجازی هستیم اما مشارکت مردم در انتخاب مسئولان تاثیر مثبت در اقتصاد، سیاست و اجتماع دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات