خبرهای داغ:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

کشف انبار‌های غیرمجاز انواع دارو و مکمل‌های دارویی در تبریز

تبریز- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کشف چندین انبار غیرمجاز انواع دارو و مکمل‌های دارویی و طبیعی توسط معاونت غذا و دارو در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۳۱۳۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدعلی تربتی گفت: در طی چند عملیات هماهنگ‌شده با سایر ارگان‌های نظارتی و اطلاعاتی استان چندین انبار بزرگ دارویی غیرمجاز در تبریز کشف و پلمب شد.

وی افزود:در این انبار‌ها انواع دارو، محصولات مکمل دارویی و بهداشتی به‌صورت غیرمجاز و قاچاق نگهداری شده بود که محل‌های مورد نظر پس از لیست‌برداری توسط کارشناسان این معاونت با دستور مقام قضایی پلمب شده و از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

تربتی در خصوص محصولات غیرمجاز دارویی کشف شده است گفت:تلاش شبانه‌روزی همکاران ما با هماهنگی سایر ارگان‌های مرتبط استان عرصه را برای محصولات غیرمجاز سلامت محور در استان تنگ کرده و تقریبا به همه گزارش‌های واصله و یا کشف شده در این زمینه با جدیت تمام ورود کرده و تا اخذ نتیجه نهایی و معرفی به مراجع قضایی پیگیر موضوعات مرتبط هستیم.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در این انبار‌ها بیش از ۳۰۰ نوع انواع محصولات دارویی و مکمل‌های دارویی کشف شده که کاملا غیرمجاز و در شرایط نامساعد نگهداری شده بود که متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.

تربتی ادامه داد:در نظر داریم با هماهنگی و نظارت‌های بیشتر شاهد به حداقل رساندن و یا حذف محصولات غیرمجاز در محصولات سلامت محور استان باشیم و از طرف دیگر با تسهیل فرآیند‌های صدور انواع مجوز‌های بهداشتی و ارائه مشاوره‌های تولیدی و کارشناسی مسیر تولید را نیز هموار کرده تا فرصتی برای سوءاستفاده‌کنندگان در این زمینه فراهم نشود.

وی خاطرنشان کرد:در نظر داریم با هماهنگی و نظارت‌های بیشتر شاهد به حداقل رساندن و یا حذف محصولات غیرمجاز در محصولات سلامت محور استان باشیم

ارسال نظرات