۳۵ هزار تست سریع کرونا وارد ایلام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۳۵ هزار تست سریع کرونا برای تسریع در شناسایی مبتلایان از اول آذرماه تاکنون به ایلام وارد شده است.
کد خبر: ۹۳۲۳۱۴۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزای بسیج، دکتر "جمیل صادقی" اظهار داشت: شیوع کرونا جهش یافته انگلیسی در استان ایلام باعث شد میزان نمونه گیری های خود را افزایش دهیم و مبتلایان را برای درمان بسرعت شناسایی کنیم.

وی یادآور شد: بیش از یک هزار نمونه مثبت کرونا روزانه در خوزستان نشانگر وضعیت نامطلوب آن استان است و همجواری آن با شهرهای جنوبی ایلام می تواند بسیار خطرناک باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص ۲ نمونه کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرستان دهلران نیز تاکید کرد: پس از شناسایی،‌ تیم واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان استان ورود کرده و اقدامات لازم را برای کنترل و قرنطینه بیماران و اطرافیان وی صورت داده است

صادقی فر ادامه داد: برای تسریع در شناسایی مبتلایان به کرونا در دهلران طی ۲ نوبت تست سریع کرونا به این شهرستان ارسال شده است.

وی اضافه کرد: ۶۵ مورد تست سریع و ۵۱ مورد تست پی سی آر از کسانیکه بصورت مستقیم با خانواده های درگیر کرونای جهش یافته انگلیسی مرتبط بودند، گرفته شد که افرادیکه دارای نمونه مثبت کرونا بودند، قرنطینه شده و بصورت روزانه رصد می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام پیشنهاد کرد: ۲ هفته مرزهای استان به کشور عراق به علت افزایش شیوع کرونا در آن کشور بسته شود همچنین برای همین مدت ترددها به استان خوزستان به شدت کنترل و محدود شود.

صادقی فر همچنین از مسوولان مربوطه خواست با توجه به آسیب پذیری بیشتر کودکان در مقابل کرونای جهش یافته انگلیسی و آمار بالای دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در بهمن ماه، اقدامات لازم برای محدودیت حضور دانش آموزان تا پایان سال در مدارس بعمل آید و آموزش های بصورت غیر حضوری ادامه یابد.

وی تاکید کرد: آمار مبتلایان اوایل بهمن ماه نسبت به نیمه دوم دیماه به صورت نگران کننده ای رو به افزایش است و این آمار در روزهای آتی پیش بینی می شود به افزایش تعداد بستری ها و فوتی های کرونا نیز منجر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص مراقبت از مادران باردار استان در شرایط کرونا نیز تاکید کرد: بیش از ۴۰۰ مورد مادر باردار از اوایل شیوع درگیر کرونا بودند که با گزارش و مراجعه به موقع به مراکز درمانی، اقدامات لازم برای درمان آنان صورت گرفت.

صادقی فر اضافه کرد: تنها موارد بسیار محدودی از مادران باردار که با تاخیر به مرکز درمانی مراجعه کردند در بیمارستان های استان بستری شدند.

به گزارش بسیج، هم اکنون شهرستان دره شهر در وضعیت نارنجی، چهار شهرستان ایلام در وضعیت زرد و سایر شهرستان های استان نیز در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار