خبرهای داغ:

شهید «قهاری سعید»؛ سرباز خاکی ولایت

اسدآباد-چهارم اسفند ماه سالروز شهادت سرلشگر شهید «حاج سعید قهاری‌سعید»، سرباز خاکی ولایت است.
کد خبر: ۹۳۲۳۱۵۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

شهید «قهاری سعید»؛ سرباز خاکی ولایتبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرلشگر شهید «حاج سعید قهاری‌سعید»، سرباز خاکی ولایت فرزند حسین‌علی متولد پنجم فروردین ماه ۱۳۳۱ در خانه‌ای با صفا و آغشته به عشق و نور الهی و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در روستای چنار علیا از توابع شهرستان اسدآباد است.

او از همان زمان طفولیت كه نوای روحانی اذان و اقامه را در گوش خود با تمام احساس لمس كرد زمینه مبارزه با نفس را در وجود خود فراهم کرد.

 پدر و مادر وی انسان‌هایی آزاده در مسیر ولایت و تبعیت از امامت و عامل و معتقد به اصول و فروع دین بودند.

در سن ۶ سالگی در روستای محل تولد به منظور فراگیری درس مشغول تحصیل شد و دوران ابتدایی را با كسب نمرات بالا به اتمام رساند و از آنجا كه روستای یاد شده فاقد مدرسه راهنمایی بود برای ادامه تحصیل، خانواده مجبور به ترك وطن و عزیمت به شهر همدان شدند.

پس از كوچ به شهر همدان سعید در مدرسه عطار نیشابوری همدان ثبت نام و ادامه تحصیل داد.

طی مدت تحصیل با تلاش شبانه‌روزی ضمن كمك به والدین خود در مسجد محله همراه پدر به كسب علوم قرآنی در محضر شریف مرحوم آیت الله ملاعلی همدانی پرداخت و با بهره‌گیری از كرامات ایشان كسب فیض کرد.

در سال ۱۳۵۸ با لبیك به ندای امام عزیز برای نجات پاوه از چنگال كومله و دموكرات به پاوه عزیمت كرد و تا آخرین لحظات درگیری و بازپس‌گیری شهر پاوه در كنار شهید سرافراز اسلام «شهید چمران» به نبرد با دشمن پرداخت.

حضور در كنار شهید چمران به عنوان نقطه عطفی در زندگی وی به حساب می‌آید. حاج سعید در سال ۱۳۵۹ بنا به تشخیص و صلاح‌دید فرماندهی وقت سپاه منطقه همدان پس از شكل‌گیری بسیج، مسئولیت فرماندهی سپاه نهاوند را بر عهده گرفت.

در این مدت با كمك و همكاری صادقانه شهید حجت الاسلام حیدری، امام جمعه نهاوند و شهید طالبیان در كوتاه‌ترین زمان ممكن توانست سپاه نهاوند را راه‌اندازی کند و در سال ۱۳۶۱ بنا به تأكید و توصیه شهید «بروجردی» سپاه نهاوند را تحویل داده و با توجه به حضور گسترده ضد انقلاب در منطقه سنقر كلیایی و نا امن بودن منطقه و حساسیت خاص و ویژه منطقه از نظر جغرافیایی و سهل‌الوصول بودن منطقه از نظر دستیابی به مراكز استان‌های همدان، كرمانشاه و ... برای ضد انقلاب، مسئولیت منطقه به ایشان واگذار شد که با فرماندهی و درایت حاج سعید امنیت به این منطقه بازگشت و از لوس وجود اشرار و گروه‌های ضد انقلاب پاک شد.

حاج سعید بعد از ایفای نقش موثر در مسئولیت‌های زیاد بنا به تشخیص مسئولین سپاه غرب کشور به معاونت لشگر ۳ مخصوص حمزه سیدالشهداء ارومیه مامور و مدت‌ها در کنار سرلشگر شهید کاظمی در شمال غرب کشور به ارائه خدمات تحسین برانگیزی مشغول شد و بعد از شهادت سر لشگر شهید کاظمی به فرماندهی این لشگر منصوب شد .

حاج سعید از همان روزهای آغازین مسئولیت در لشكر ۳ حمزه با درایت و مدیریت منحصر به فردی كه داشت صرفاً مسئولیت فرماندهی نظامی لشكر را برای خود پیشه نساخت بلكه همزمان با این مسئولیت سنگین به مسائل معیشتی كاركنان، امورات فرهنگی و تقویت نظامی و ستادی تواماً پرداخت؛ چرا كه وی پیشرفت یگان را همه جانبه می‌پسندید و ضعف در هر یك از آنها را تأثیرگذار بر دیگری می‌دانست.

ایشان سركشی به خانواده‌های شهدا و ایثارگر و جانباز و پاسدار را در ارومیه نیز مانند دیگر شهرهای محل خدمتش آغاز كرد.

شهید قهاری هنگام سركشی از خانواده‌ها با تمام اعضای خانواده صحبت می‌كرد و با صبر و حوصله فراوان به حل و فصل مشكلات آنها می‌پرداخت.

وی هنگام سركشی برای یكایك فرزندان شهدا و خانواده‌ها هدایایی از قبیل اسباب بازی و لوازم التحریر به همراه می‌برد و باعث خوشحالی بچه‌ها می‌شد.

وی حتی به دورترین روستاهای ارومیه برای سركشی به خانواده‌های شهدا مراجعه می‌كرد به نحوی كه ساعت ۱۲ شب به بعد به منزل خود باز می‌گشت.

دوره كوتاه خدمت حاج سعید در سمت فرماندهی لشكر ۳ نیروی مخصوص حمزه سید الشهدا با تمام صداقت و خلوص پس از گذشت چهار ماه در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۸۵ در ارومیه و در ارتفاعات جهنم دره مرز بین ایران و تركیه در درگیری با اشرار و گروهك پژاك همراه با ۱۴ تن دیگر از پاسداران لشكر سه به پایان رسید و حاج سعید به همراه یاران ارتشی و سپاهی خود دعوت حق را لبیك گفت و به دیدار معبودش شتافت.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات