معرفی تیم‌های برگزیده رویداد تولید محتوا بسیج در گیلان به نهادهای سرمایه‌گذار

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه استان گیلان گفت: تیم‌های برگزیده در دومین رویداد تولید محتوا در گیلان جهت اجرای ایده‌های خود به نهادهای سرمایه‌گذار معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۲۳۴۲۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سجاد ستوده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان فضای مجازی سپاه گیلان با توجه به ظرفیت‌های استانی و در راستای بهره‌گیری از توانمندی‌های متخصصان بومی جهت برطرف کردن مشکلات و معضلات استانی بسترهای لازم را فراهم آورده است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه استان گیلان بیان کرد: سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با ایجاد کمیته مشترک با حضور تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی حوزه تکنولوژی بستری جهت تعامل سازنده و هم‌افزایی تمام نهادهای متولی را فراهم آورده است.

ستوده خاطرنشان کرد: در همین راستا دومین تولید رویداد تخصصی تولید محتوا با همکاری تمام ادارات و نهادهای مرتبط استانی برگزار شد که با توجه به شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و ریموت در حال اجرا است.

وی ابراز داشت: بیش ‌از 100 تیم تخصصی در حوزه آی سی تی با محوریت ارائه راه حل‌های تکنولوژیک جهت حل معضلات و مشکلات استانی در حال رقابت بوده و تیم‌های برگزیده جهت اجرای طرح و ایده خود به نهادهای سرمایه‌گذار معرفی می‌شوند.

ستوده گفت: در راستای بهره‌گیری از این ظرفیت‌های استانی بستر تخصصی معرفی و راهبری فعالان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های فناوری اطلاعات و سایر رشته‌ها جهت هم‌افزایی، مدیریت منابع انسانی و تهیه کالک عملیاتی نظام حل مسائل استانی با همراهی دانشگاه‌ها استان در حال تدوین است.

وی بیان کرد: سازمان فضای مجازی گیلان به منظور حل مشکلات آحاد مردم و پیگیری و مطالبه‌گری رسانه‌ای احصا نظام مسائل و مشکلات استانی و نقاط مخاطره‌آمیز اجتماعی را در دستور کار دارد که در صورت عدم پیگیری منجر به ایجاد شکاف اجتماعی می‌شود.

ستوده افزود: همچنین با هم‌افزایی و تشکیل شورای‌های مشورتی، راهکارها و راهبردهای اساسی نحوه مواجهه رسانه‌ای با این مسائل را طراحی کرده و با بهره‌گیری از تمام توان رسانه‌های متمرکز استانی و شهرستان‌ها اقدام به پوشش کامل این معضلات و مطالبه‌گری عمومی کرده است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: بهره‌گیری از تمام توان رسانه‌های متمرکز استانی و شهرستان‌ها ضمن حفظ سرمایه عمومی یعنی اعتماد اجتماعی به رسانه‌های داخلی، امکان اقدام سو استفاده را از رسانه‌های اپوزیسیون سلب می‌کند.

ستوده خاطرنشان کرد: در همین راستا راه‌اندازی برندهای متعدد تولید محتوای تصویری با موضوعیت مطالبه معضلات و مشکلات مردم که با اقبال عمومی مواجه شد گامی در راستای بازتاب این مشکلات بوده است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان افزود: از لحظات آغازین اعلام شیوع کرونا این سازمان به‌عنوان متولی اصلی اقدامات رسانه‌ای جهت افزایش امنیت روانی و اطلاع رسانی عمومی اقدام به حضور میدانی در تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کرد.

ستوده خاطرنشان کرد: اقدامات مذکور به جهت اطلاع رسانی دقیق به مردم و جلوگیری از شیوع شایعات بی‌اساس و هجمه رسانه‌ای جریانات‌ معاند که ضربه مهلکی بر پیکره اعتماد مردم و امنیت روانی جامعه است انجام شده است.

وی با بیان اینکه از سایر فعالیت‌های رسانه‌ای این مرکز می‌توان به تولیدات تصویری متعدد اشاره کرد عنوان داشت: تولیدات تصویری در اوایل شیوع این بیماری منحوس زمینه افزایش اطلاعات صحیح مردم در خصوص این بیماری و نحوه مواجهه با فرد بیمار را فراهم آورد.

ستوده تصریح کرد: این تولیدات با ارائه مستندات دقیق و صحیح درباره شبه ‌افکنی‌های متعدد شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند در مقام روشن‌گری و بیان واقعیات موجود بر آمد که با استقبال ویژه‌ای از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و آحاد مردم روبه‌رو شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: این مرکز به عنوان عضو ثابت و فعال کمیته استانی اطلاع‌رسانی و رسانه از ظرفیت تمام شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های متعدد استانی جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ به شبهات و شایعات در راستای حفظ امنیت روانی جامعه بهره گرفته است.

ستوده خاطرنشان کرد: در همین راستا با برگزاری نشست‌های تخصصی با تمام مدیران رسانه‌های استانی و شهرستانی نسبت به توجیه واقعیت‌های وضعیت کنونی و الزامات رسانه‌ای متناسب با این شرایط جهت افزایش امنیت روانی جامعه‌ اقدام کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات