خبرهای داغ:

درگیری در سراوان از واقعیت تا شایعات

دیروز و امروز تحرکاتی در مرز سراوان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد که به کشته و زخمی شدن چند نفر منجر شد.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۲۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد هادی مرعشی معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص حادثه رخداده در سیروان اظهارداشت: روز گذشته تجمع انبوهی از سوختبران را پشت مرز شاهد بودیم، کسانی که به صورت غیرقانونی به سمت پاکستان سوخت منتقل میکنند، البته با این افراد بیش از ۲ ساعت مذاکره شد تا خویشتنداری کرده و در چارچوب قواعد در نظر گرفته شده و گذر‌های مدنظر وارد شوند.

وی گفت: ظاهراً تجمع آن‌ها در آنطرف مرز منجر به تیراندازی از سمت مأموران پاکستانی می‌شود، و جمعیت با هجوم و با شکستن درب‌های گذر وارد می‌شوند که در این میان یک نفر کشته و ۴ نفر مجروح شدند.

مرعشی افزود: جمعیتی در میان آن‌ها موج سواری کرده و به سمت پاسگاه شمسر حمله ور می‌شوند و برخی از خودرو‌ها را به آتش می‌کشند و قصد ورود به داخل پاسگاه را داشتند، همانطور که می‌دانید پاسگاه پلیس حریمش محترم است و هیچ فردی حق اجازه ورود ندارد.


معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: لذا مأموران جهت جلوگیری از ورود آن‌ها به پاسگاه مجبور به تیراندازی شده که در این میان برخی مجروح می‌شوند و یک نفر فوت میکند. اینکه فوت نفر دوم هم بر اثر وقوع تیراندازی‌ها در داخل خاک پاکستان بوده یا موضوع دیگری هست هم در حال بررسی است.

وی ادامه داد: برخی در فضای مجازی با در دست گرفتن موضوع تلاش در تحریک مردم برای تجمع در شهرستان سراوان را دارند.

مرعشی افزود: امروز هم عده‌ای به سمت فرمانداری هجوم آوردند، صحبت‌های مسئولین را برنتابیدند و با شکستن شیشه‌های فرمانداری وارد فرمانداری شده و سپس متفرق شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ما در گذشته تعداد زیادی کشته‌های جاده‌ای داشتیم و خواست همه مردم استان بود که فکری به حال این موضوع شود. این مساله سوختبری هم در استان ما نهادینه شده بود و از آنجا که ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال نداشتیم، در نهایت با دستور استاندار محترم قرار بر این شد که در حد مجازی اجازه تردد به سوختبران بدهیم.

وی ییان کرد: شاید این موضوع قانونی نبود، اما ما برای آن که میزان تلفات پایین بیاید و مشکلات مردم حل شود و البته سطح تلفات بالا نیاید، با این اقدام یک آرامش حداقلی را ایجاد کردیم.

مرعشی تصریح کرد: ما تلاش کردیم به صورت قاعده‌مند نانی در سفره مردم گذاشته و مشکلات معیشتی آن‌ها حل شود، اما اگر قرار باشد کار به صورت قاعده‌مند انجام نشود و صورت غیر قانونی به خود بگیرد قطعاً همان حداقل‌های ایجاد شده هم سلب خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: درخواست می‌کنم که با رعایت قانون همه کمک کنند برای آنکه ما بتوانیم این کار بزرگی را که برای حل مشکلات اشتغال و معیشت مردم استان انجام داده‌ایم را در چارچوب مشخص خود حل کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون دو نفر کشته و ۶ نفر مجروح در این حوادث به جا مانده است، اظهار داشت: پشت هر قضیه‌ای مشابه آنچه رخداده، گروه‌هایی هستند که به‌دنبال ایجاد اشکال برای نیرو‌های امنیتی و مردم استان هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این میان کسانی هستند که منافعشان به خطر افتاده است، این‌ها دقیقاً همان کسانی هستند که به دنبال تحریک مردمند، به طور مثال گروه جیش الظلم با پخش کلیپی گذر‌های مد نظر ما را زیر سوال بردد و این مشخص میکرد که قرار است اتفاقی بیفتد. در واقع زمانی که این قطعات را کنار هم بگذاریم پازلی به دست می‌آید که نشان از برنامه ریزی دشمن توسط برخی از سرویس‌های اطلاعاتی که دارد تا مرز‌های ما آرامش نداشته باشد.

مرعشی در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم با کمک خود مردم آرامش نسبی ایجاد شده در استان و مرز‌ها را حفظ کنیم و انشاءالله که با کمک خودشان مراقب باشند، به خصوص در این خصوص توصیه میکنم به جوان‌ها که مراقب باشند تا تحریک نشوند و آب به آسیاب دشمن نریزند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها