رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

صاحبان کارت‎های بازرگانی مقابل قانون پاسخگو هستند

تبریز- رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کارت بازرگانی باید به افراد دارای صلاحیت قانونی اعطا شود، گفت: در هر صورت صاحبان این کارت‌ها در مقابل قانون پاسخگو هستند.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۳۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، موسی خلیل الهی روز سه شنبه در نشست بررسی موضوع کارت های بازرگانی اجاره ای و جعلی، با ابراز تاسف از اینکه کارت های بازرگانی جعلی و یکبار مصرف به یک دغدغه و معضل در کشور تبدیل شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه حقوق گمرکی و دولتی از این طربق قابل وصول نیست، امور مالیاتی کشور ضربه می خورد.

وی افزود: اینکه صاحبان کارت های بازرگانی که از طریق آن تخلفی صورت گرفته، چه کسی است بسیار مهم است اما مشاهده می شود با اینکه خود فرد از آن کارت استفاده نکرده است، کاری هم با او ندارند، در حالی که در هر حالتی باید این افراد در مقابل قانون پاسخگو باشند و به این باور برسند مقابل قانون راه گریزی ندارند.

خلیل اللهی مبنای بسیاری از تخلفات کارت های بازرگانی را مربوط به افراد غیرصالح دانست و یادآور شد: اگر مراحل و نحوه صدور کارت های بازرگانی اصلاح شود، بقیه مراحل نیز به صورت خودکار اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه قانونگذار تعریف مشخصی از تاجر در قانون ارائه کرده است، گفت: برخی اوقات به افرادی کارت بازرگانی داده می شود که بر اساس تعریف قانونی تاجر نیستند و اگر شاخصه های قانونی در فرآیند اعطای کارت بازرگانی رعایت شده و به افراد دارای صلاحیت کارت بازرگانی داده شود، بسیاری از تخلفات به وجود نمی آید.

خلیل اللهی اضافه کرد: گاهی اوقات صاحب اصلی کارت بازرگانی که از طریق آن تخلفی صورت گرفته مشخص است اما به دلیل مسایلی همچون سن کم فرد دارنده کارت برخوردی با او نمی شود، در حالی که فرد صاحب کار باید در مقابل قانون پاسخگو باشد.

وی با اشاره به توسعه سیستم های الکترونیکی در کشور و جایگزینی آن با مراحل فیزیکی، اظهار داشت: با توجه به توسعه الکترونیکی و دقت و سرعت عمل سیستم های الکترونیکی به منظور صدور کارت های بازرگانی و بایگانی اسناد مربوطه مراکز صدور کارت بازرگانی باید به سیستم های الکترونیکی مجهز شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار