خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس:

حضرت علی (ع) الگوی تمام عیار مردانگی هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس گفت: حضرت علی (ع) الگوی تمام عیار مردانگی هستند.
کد خبر: ۹۳۲۴۰۳۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

 حجت السلام مهدی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سلماس ضمن تبریک میلاد امام علی ابن ابی طالب علیه السلام و روز پدر  به کارکنان و بسیجیان، اظهار کرد: امشب، تپش‌ قلب کعبه با نفس‌های مولودی از جنس نور، هماهنگ شده و جهانی را مشعوف قدوم نوزادی می‌کند که خداوند را از خلقتش به تحسین وا داشته است، او می‌آید تا مولود کعبه بودن را به نام خود و عدالت را به حقیقت پیوند بزند.

وی ادامه داد: امام علی(ع)، همان اسطوره‌ی تمام ‌عیار مردانگی و نخستین گوهر تابان آسمان امامت و ولایت است که در آغوش آسمانیان به دامان فاطمه بنت اسد می‌رسد.

این مسئول گفت: این مولود می‌آید تا آینه‌ی تمام‌نمای حق را به نمایش بگذارد و تصویرگر وسعت سخاوت، بخشش و یاری به مظلومان شود.

رضایی خاطرنشان کرد: امیر المومنین علی علیه السلام خیبر‌‌شکن است و ذوالفقارنشان؛ اما می‌آید که با تمام ابهت و شکوه مردانه‌اش دست نوازش بر سر یتیمان بکشد و لبخند بر لبان طفلی تهیدست بنشاند.

رضایی بیان داشت: پدری کردن را او به کوچه‌های کوفه یادآور شد و مردانه زیستن را با تمام وجود به تجسم درآورد.

این مسئول در خصوص فضایل ایام البیض گفت: به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری ایام البیض  گفته می‌شود؛ در روایات بر اعتکاف و روزه گرفتن در این ایام تأکید شده است و ایام البیض رجب از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی گفت: مهم‌ترین عمل در این سه روز اعتکاف و روزه است؛ علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌نویسد «زمانی که حضرت مریم (س) به افتخار دیدار با فرشته الهی نائل آمد از مردم فاصله گرفت، هدف از دوری کردن از مردم روی آوردن به سنت اعتکاف بوده است».

انتهای پیام

ارسال نظرات