امـــــام جــــمعه پارس آبــــاد:

سیــــره عمـــلی و رفتــــاری حضـــــرت علی(ع) الــــــگوی مســــؤولان نظـــــام باشد

امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: سیره عملی و رفتاری حضرت علی(ع) باید الگوی مسؤولان در جامعه اسلامی باشد.
کد خبر: ۹۳۲۴۱۱۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
سیــــره عمـــلی و رفتــــاری حضـــــرت علی(ع) الــــــگوی مســــؤولان نظـــــام باشد
 
خبرگزای بسیج اردبیل، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان پارس آباد به فضائل، شخصیت و ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت علی(ع) پرداخت و اظهار کرد: زبان، توانایی توصیف بزرگواری و عظمت حضرت علی(ع) را ندارد چرا که شخصیت ایشان بی‌نظیر بود.

وی افزود: سیره عملی و رفتاری حضرت علی(ع) باید الگوی مسؤولان در جامعه اسلامی باشد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با بیان اینکه، شهامت و شجاعت امیرالمومنین، علی(ع) بی‌نظیر بود، بیان کرد: این شجاعت و شهامت همواره باعث ترس دشمنان اسلام از آن حضرت بود و به همین دلیل حضرت علی(ع) نقشی ویژه در اعتلای دین رسول خدا(ص) داشت.

وی تأکید کرد: ویژگی‌ها و شخصیت حضرت علی(ع) باید توسط علما و بزرگان تبیین و در جامعه نهادینه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در حوزه اجتماعی نیز نسبت به اهل ایمان تواضع و ایثار داشتند، بیان داشت: امیرمؤمنان علی(ع) در برابر مشکلات و سختی‌ها صبر زیادی داشتند و حمایت از مظلومان از دغدغه‌های ایشان بود که ما باید امروزه این ویژگی‌های خوب و رفتار والا را الگوی خویش قرار دهیم.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به هشتم اسفند، سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نسلی خداجو و با ایمان داشته باشیم باید اقدامات تربیتی در مدارس به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی، تربیت دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی، زمینه سازی برای ورود نگرش‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی و شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزش‌ها از علل اصلی تشکیل نهاد امور تربیتی است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد از تلاش‌های مربیان پرورشی در مدارس تقدیر و تشکر نمود و از کمبود اعتبارات پرورشی وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد.

وی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز احسان و نیکوکاری اظهار کرد: تأسیس نهاد مقدس کمیته امداد به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، از برکات و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است که با هدف خدمت به محرومان و مستمندان جامعه تشکیل شده و انتظار می‌رود مردم و خیرین با پرداخت زکات خود یاری‌رسان این نهاد مقدس باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد ادامه داد: انتظار می‌رود، مردم با حضور گسترده و پرشور خود در پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی به یاری نیازمندان و محرومان شتافته و غنچه‌های انسانیت و نوع‌دوستی را در دل‌های نیازمندان شکوفا سازند.

وی پرداخت زکات را یکی از واجبات دین اسلام دانست و گفت: مسلمانان با پرداخت زکات باعث کاهش شکاف و فاصله اقتصادی در جامعه و کمک به نیازمندان می‌شوند و پرداخت زکات سبب رشد معنوی و برچیده‌شدن فقر از جامعه اسلامی می‌شود.
ارسال نظرات