اردوهای راهیان نور دانش آموزی به صورت مجازی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۳۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه هم اندیشی قرارگاه راهیان نور امام حسن عسکری علیه السلام سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با حضور سردار فرمانده سپاه استان، مدیر کل آموزش و پرورش و معاونین وی، مسئولین بسیج دانش آموزی و دیگر اعضا برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری، در این جلسه با تسلیت سالروز وفات شهادت گونه حضرت زینب سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: اردوهای راهیان نور دانش آموزی که هرساله با همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی و سپاه استان به صورت حضور و اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس برگزار می شود، امسال به خاطر شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا امکان پذیر نیست.

سردار علی محمد اکبری افزود: راهیان نور دانش آموزی امسال همزمان با 20 اسفند و روز ملی راهیان نور، بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی، ادامه داد: اردوهای راهیان نور امسال در فضای مجازی با استفاده از تمامی محتوای موجود در آرشیو دفاع مقدس برای استفاده دانش آموزان و تجلیل از دانش آموزان شهید استان چهارمحال و بختیاری و تبیین عملکرد رزمندگان استان در 8سال دفاع مقدس در شبکه شاد و فضای مجازی برگزار می شود.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: با تولید و بارگزاری محتوای ارزشمند از خاطرات و عملکرد شهدا در هشت سال دفاع مقدس، دانش آموزان و نسل جوان و نوجوان شناخت خوبی پیدا می کنند و با ارزش هایی که انقلاب اسلامی را به 43سالگی رسانده آشنا می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری نیز هدف از برگزاری این جلسه را هم افزایی برای تربیت نسل جوان در گام دوم انقلاب مطابق با دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و گفت: ما باید جوانان را به گونه ای تربیت کنیم که آماده شوند و توانایی نگهداشت انقلاب را داشته باشند و بتوانند از ارزش های انقلاب در مقابل همه دنیا و استکباری که روبرویمان ایستاده دفاع کنند.

فرحناز قائدامینی افزود: باید یادمان باشد که فرصت ما بسیار محدود و مسئولیت ما بسیار زیاد است و یکی از کارهایی که باید انجام شود شناساندن راه، مرام و سیره شهدای بزرگواری است که از ابتدای انقلاب چه در مسیر انقلاب، چه در مسیر جنگ تحمیلی، چه در دفاع از حرم ، چه در دفاع از سلامت جامعه و چه در دفاع از فرهنگ و ارزش ها تقدیم انقلاب کرده ایم و هنوز هم این راه ادامه دارد.

وی ادامه داد: راهیان نور یکی از برنامه های مشترک سپاه و آموزش و پرورش بود که هرساله برای دانش آموزان پایه نهم، دهم و دوازدهم برگزار می شد و امسال کلاس های دیگری هم می توانند شرکت کنند.

قائدامینی گفت: امسال به خاطر زیست بوم جدید اعزام راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس امکان پذیر نیست، لذا با این جلسه برای هم افزایی به منظور استفاده از ظرفیت فضای مجازی با توجه به فرصت ها و محدودیت های موجود گردهم آمدیم.

وی افزود: در برنامه راهیان نور دانش آموزی به صورت مجازی امسال توجه و شناساندن شهدای بومی و منطقه ای در کنار شهدای ملی را مدنظر قرار می دهیم تا دانش آموزان بیشتر مأنوس شوند و از این فرصت برای خودسازی و شناخت ارزش های انقلاب اسلامی استفاده کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این جلسه روایتی از امام علی علیه السلام را پیرامون اهمیت توجه معاد و آخرت تشریح کرد و درباره اهمیت راهیان نور، گفت: هرچند ویروس کرونا بسیاری از برنامه ها ازجمله اردوی راهیان نور حضوری را لغو کرد، اما ظرفیت های خوبی را نیز در کشور شناساند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از فرصت های فضای مجازی، افزود: برای اجرای برنامه راهیان نور دانش آموزی به صورت مجازی بایستی محتوای غنی تهیه شود و به خصلت های بارز رزمندگان رزمندگان و شهدا بپردازیم.

وی، بهترین خصلت رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس را لحظات عبادت آنها دانست و گفت: در برنامه راهیان نور مجازی بایستی جوانان را به سمت فضای معنوی و سبک زندگی اسلامی که یک وجه آن سیره زندگی شهدای عزیز است جهت دهیم.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: تحقیق دانش آموزان پیرامون شهدای محل زندگی آنان، به ترویج سبک زندگی اسلامی کمک شایانی می کند.

وی، با اشاره به دیدار خود با خانواده شهید ظفر خالدی در شهرستان لردگان ، که 11سال و نیم بیشتر نداشته است، این شهیدان نوجوان را الگوی بسیار خوبی برای معرفی به دانش آموزان در قالب اردوی راهیان نور مجازی برشمرد و گفت: ما درراهیان نور باید به جوانان جهت دهیم تا به سمت معنویت و عبادت که خصلت ویژه رزمندگان و شهدا بوده حرکت کنند.

در این جلسه پیرامون برنامه های اجرای اردوهای راهیان نور مجازی دانش آموزان از 18 اسفند به بعد و درآستانه 20 اسفند روز ملی راهیان نور، هم اندیشی شد.

ارسال نظرات