حجت الاسلام ابراهیم میر عباس‌زاده دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل معرفی شد.
کد خبر: ۹۳۲۴۴۶۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
معرفی حجت الاسلام میرعباس‌زاده به عنوان دبیر ستاد امر به معروف استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل، در مراسمی حجت‌الاسلام ابراهیم میرعباس‌زاده به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل معرفی و از خدمات سردار جلیل بابازاده در این سمت قدردانی شد.

در این مراسم آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، احیاء فرهنگ نظارت است، اما تلقی برخی از افراد این است که وظیفه این ستاد، فقط مسئله حجاب بانوان است، در صورتی که «منکر» معانی و مصادیق وسیعی دارد، «معروف» هم چنین است.

وی افزود: یکی از اصول مترقی اسلام این است که همه افراد جامعه احساس مسؤولیت کنند و همکاری جمعی توسعه یابد.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ستاد، فراهم آوردن مقدمات حضور مردم در صحنه برای دفاع از حقوق عامه است و امر به معروف و نهی از منکر باید با مشارکت آحاد مردم در تمام شئون دینی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی جامعه نهادینه و اجرا شود.

در ادامه حجت‌الاسلام میرزایی، قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان داشت: واهمه از حمایت نشدن قانونی از عمده‌ترین دلایل کوتاهی برخی‌ها در اجرای امر به معروف ونهی از منکر است.

وی ادامه داد: براساس توافق‌نامه‌های امضا شده با قوای نظام به‌ویژه قوه قضائیه، از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر، حمایت قانونی شده و برای آنان وکلای رایگان در نظر گرفته می‌شود بنابراین همه مردم می‌توانند امر به معروف کرده و از حمایت‌های این ستاد استفاده نمایند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از اجراکنندگان این فریضه الهی مورد حمایت قانونی قرار گرفته‌اند.
ارسال نظرات