تبریز- کتاب «مَن، اَمَن» خاطرات «امن‌الله امانی» رزمنده و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس لشکر 31 عاشورا از دوران حماسه و ایثار را در برمی‌گیرد که به قلم «اسماعیل هدایتی» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۹۳۲۴۴۶۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کتاب «مَن، اَمَن» خاطرات «امن‌الله امانی» رزمنده و ایثارگر دوران دفاع مقدس لشکر 31 عاشورا از دوران حماسه و ایثار را در برمی‌گیرد که به قلم «اسماعیل هدایتی» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب 275 صفحه‌ای که 18 فصل را شامل می‌شود، توسط انتشارات «معبر آسمانی» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در سال 1399 به تیراژ 1000 جلد به چاپ رسیده است.

در ابتدای کتاب، یادداشتی از سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در وصف رزمنده «امن‌الله امانی» و کتاب «من، امن» چاپ شده است که به شرح زیر است:

روز وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد

جنگ تحمیلی رژیم عراق علیه کشورمان، یکی از اتفاقات بسیار مهم و بی‌نظیر در تاریخ معاصر بوده که بخش زیادی از فعالیت تاریخ شفاهی در ایران منحصر به ثبت و ضبط این اتفاق تاریخی تحت عنوان «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» می‌باشد که به واسطه آن خاطرات فرماندهان و رزمندگان و سایر افراد موثر در دفاع مقدس در حال ثبت و ضبط است که با انجام مصاحبه، پیاده سازی، تدوین و... ارائه می‌گردد. بایستی توجه داشت که تاریخ شفاهی به واسطه جزئی نگری و مستندسازی روش مناسبی برای تدوین رست رخدادهاست.

با این اوصاف، کتاب خاطرات رزمنده دوران دفاع مقدس، جناب آقای «امن‌الله امانی» بخشی از تاریخ شفاهی جنگ، علی‌الخصوص واحد اطلاعات لشکر عاشوراست که اینک پیش روی شما می‌گشائیم. امن‌الله یا به قول بچه‌های اطلاعات «امن» رزمنده تبریزی با شروع جنگ تحمیلی، ابتدا از طریق ستاد جنگ‌های نامنظم راهی اهواز شد و در کنار چهره تکرار نشدنی تاریخ انقلاب اسلامی، دکتر مصطفی چمران سینه به سینه دشمن بعثی ایستاد.

اینجانب از نزدیک با فعالیت‌های کم‌نظیر او در دفاع مقدس آشنا هستم؛ هرکجا کار و ماموریتی بود، امن آن‌جا حاضر بود. بچه‌های اطلاعات لشکرعاسورا به دلیل برخورداری از روحیه شاد و پرهیجان، زیر آتش توپ و خمپاره، لحظات خوشی را برای خود رقم می‌زدند که بخشی از آن‌ها را در این کتاب می‌خوانیم و با روحیه و حماسه‌های آن عزیزان آشنا می‌شویم.

امن، گرچه این روزها دوران بازنشستگی خود را سپری می‌کند، با این حال در صحنه‌ها و محافل گوناگون حضور دارد و از راه و رسم شهیدان غفلت نکرده است؛ در سال‌های اخیر با حضور در جبهه مقاومت (سوریه) نشان داد همچنان سربازی وفادار برای ولایت و نظام جمهوری اسلامی می‌باشد.

در پایان ضمن قدردانی از اهتمام آقایان امن‌الله امانی و اسماعیل هدایتی در تولید این اثر ارزشمند قدردانی کرده، امیدوارم در سایه لطف و عنایت خداوند متعال و عنایت شهدای گرانقدر، خاطرات رزمندگان مخلص و بی‌ریای لشکر عاشورا را برایتان بازگو کنیم.

سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

ارسال نظرات