تبریز- شهید «بیوک باغبان‌زاده» همزمان با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 27 دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۹۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، شهید «بیوک باغبان‌زاده» در اول مهر‌ماه 1344 در تبریز چشم به جهان گشود. وی همزمان با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 27 دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «حسن درخشان‌پور» در اول مهرماه 1344 در آذرشهر به دنیا آمد. وی در زمان فعالیت منافقین و حزب توده در سپاه آذرشهر اقدامات موثری انجام داد و در مورد مسائل اجتماعی نیز فرد تلاشگری بود.

در مساجد و مدارس ضمن تبلیغ انقلابی به تدریس آموزش نظامی می‌پرداخت. همیشه به حفظ اسرار همت می‌گماشت و گشاده‌رو و خوش برخورد بود.

به پدر و مادرش کمک فراوانی می‌کرد و هیچ موقع راضی نمی‌شد کوچک‌ترین نارضایتی بوجود بیاید و با همه کاملا صمیمی و مهربان بود.

از تاریخ 27 شهریورماه 1361 در بسیج به حالت مامور فعالیت داشت و در سال‌های بعد به عنوان مربی نظامی و سلاح در سپاه آذرشهر و آموزشگاه سیدالشهدا(ع) تبریز مشغول خدمت بود و در سال 1364 به عنوان مسئول دسته و در تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه 1365 به سمت فرماندهی گروهان منصوب شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 27 دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

مادر، تو برای من خیلی زحمت کشیده‌ای، تو راه حق علیه باطل را برای من بازگو کردی. زمان نگذاشت یک لحظه با تو باشم. زمان، زمان خون و قیام است باید با جان و مال و نفس خود قیام کرد و من از طرف شما به حسین (ع) زمان روح خدا لبیک گفتم و این راه را انتخاب کردم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها