فرماندار پیشوا با اشاره به ماموریت ویژه دهیاران در پیشبرد طرح مقاوم سازی گفت: بروکراسی اداری برای رفع مشکلات بافت فرسوده کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۹۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج, حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در نشست با معاون بنیاد مسکن استان و دهیاران شهرستان اظهار داشت: به منظور خدمت‌رسانی به روستاییان، برگزاری جلسات دوره‌ای دهیاران با مدیران استانی و دستگاه‌های قضایی، امنیتی و خدمات‌رسان موجب تسریع امور شده و از مشکلات بسیاری پیشگیری می‌کند.

وی افزود: بخش زیادی از منازل مسکونی در روستاهای شهرستان پیشوا دارای بافت فرسوده و قدیمی است که به علت مقاومت اندک در برابر زلزله، از بیشترین احتمال آسیب برخوردار است.

عباسی تصریح کرد: برای مقاوم‌سازی بافت فرسوده نباید منتظر حادثه باشیم بلکه قبل از وقوع هر بحران و خسارتی، باید مردم را نسبت به این مهم حساس کرد سهل‌انگاری و غفلت دهیاران در حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده قابل توجیه نیست و این مهم جزو وظایف اجتماعی، اداری و شرعی آنان است.

وی ادامه داد: اینکه تا به امروز استقبال چندانی در این زمینه صورت نگرفته باید آسیب‌شناسی شده و با بررسی نواقص گذشته، موانع برطرف شود بسیاری از روستائیان مطلع نیستند که دولت چه تسهیلاتی را برای بهسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده روستاها در نظر گرفته است.

عباسی بیان کرد: به منظور آگاه‌سازی روستاییان و تشویق و ترغیب آنان به مقاوم‌سازی، جلسات مرتبط با حضور مسئولان امر در سطح روستاها و با حضور خود مردم برگزار خواهد شد.

وی گفت: دستیابی به اهداف مدنظر در این حوزه نیازمند حذف بروکراسی اداری و پیشبرد کار توسط خود مسئولان اعم از دهیاران، بنیاد مسکن و بخشداری‌ها است.

 

انتهای پیام/*

 

 

ارسال نظرات