شناسایی اولین مورد کرونای انگلیسی در یزد

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان یزد از شناسایی اولین بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۴۸۷۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، احمد ترحمی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد با وجود همه تذکر‌ها و توصیه‌های مسئولان و کارشناسان حوزه سلامت در زمینه وضعیت شکننده استان و امکان بروز موارد ویروس جهش یافته کرونا، متاسفانه اولین مورد بیمار مبتلا به این ویروس جهش یافته در استان شناسایی شد.

‌ترحمی افزود: بیمار مورد نظر از کارگران شاغل در یکی از واحد‌های تولیدی شهرستانی است که به دلیل مسافرت به استان خوزستان به این بیماری مبتلا شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: پس از بررسی انجام شده و رهگیری صورت گرفته توسط کارکنان بهداشت، مشخص شد که ۱۱ نفر از اعضای خانواده این فرد به بیماری کرونا مبتلا شده اند که خوشبختانه حال همه آن‌ها خوب و مناسب تشخیص داده شده است.

وی عنوان کرد: اقدامات تشخیصی، درمانی و مراقبتی و قرنطینه افراد بلافاصله انجام شده و در حال حاضر بیماری تحت کنترل است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتناب از سفر به مناطق پر خطر و قرمز تاکید کرد.

ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در همین ارتباط گفت: متاسفانه آزمایش‌های اولیه نشان از ابتلای یکی از هم استانی‌ها به بیماری کرونای جهش یافته انگلیسی دارد، اما این موضوع نیاز به تایید نهایی توسط انستیتو پاستور دارد.
ارسال نظرات