خبرهای داغ:
با توجه به نیاز فوری مراکز درمانی و بیماران تالاسمی و سرطانی به گروه‌های خونی، شهروندان به مراکز خون‌گیری خوزستان مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۳۲۵۰۱۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ؛ رییس بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خوزستان با اشاره به اینکه روزانه به ۵۰۰ تا۶۰۰ واحد خون در استان نیاز است گفت: شهرستان اهواز به تنهایی روزانه به ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد خون نیاز دارد تا جوابگوی بیماران تالاسمی باشیم.

دکتر لاله نظری با اشاره به روند کاهش ذخایر و فرآورده‌های خونی در خوزستان گفت: هم اکنون به همه گروه‌های خونی نیاز شدید داریم.

وی با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ و نگرانی برخی شهروندان از اهدای خون به دلیل خطرات احتمالی ناشی از ابتلا به ویروس بیان کرد: اهدای خون هیچ خطری برای سلامتی و ابتلای احتمالی آنان به بیماری ندارد.

نظری گفت : شهروندان می‌توانند با ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون، بدون معطلی به هر یک از پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و خون اهدا کنند.

وی افزود: همچنین از طریق ارسال پیامک به اهداکنندگان مستمر خون درخواست کرده ایم برای تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز مراکز درمانی، به پایگاه‌های ثابت و سیار خون‌گیری مراجعه کنند.


رییس بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان گفت: پایگاه‌های انتقال خون امانیه و میدان شهید بندر (چهارشیر) اهواز از ساعات اولیه صبح تا پاسی از شب برای خون گیری و میزبانی از اهداکنندگان خون فعال هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها