رئیس مجلس شورای اسلامی باور داشتن به ایمان و قدرت مردم را یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: موفقیت و پیروزی در گرو این است که هر کاری داریم با مردم انجام دهیم.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۶۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد باقر قالیباف عصر امروز در اختتامیه جشنواره ملی «رفیق خوشبخت ما» با بیان اینکه امام (ره) به دولتمردان می‌فرمودند: «دولت‌ها به سمت کارهایی بروند که مردم نمی‌توانند آن را انجام دهند»، گفت: متأسفانه همه دولت‌ها هر کاری را می‌خواهند در دست بگیرند، الا اینکه آن کار از دستشان بیفتد و رهایش کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر مشکلی به دست مردم حل می‌شود، افزود: هر انسان مؤثری از بطن مردم حرکت کرده است که نمونه آن شهید سلیمانی و همه شهدای همرزم او بودند که اگر به نحوه زندگی و خدمت آن‌ها دقت کنیم می‌بینیم از دل مردم و سازمان‌های مردم نهاد بیرون آمده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به صرف آموزش و دانشگاه و تحصیل به تنهایی به جایی نمی‌رسیم، افزود: شایسته سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری در نهادهای برخاسته از مردم اتفاق می‌افتد،  نه نظام‌های اداری، بخشنامه‌ها و دستورالعمل ها.

قالیباف با بیان اینکه اگر انقلاب به پیروزی رسید با تکیه بر همین باورها بود، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس با این روحیه و باورها توانستیم به پیروزی برسیم و شهید سلیمانی و دیگر شهدا در این مسیر رشد کردند.

وی افزود: جهاد سازندگی، سپاه و بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی با همین دیدگاه شکل گرفت و امروز نیز هلال احمر می‌تواند با همین رویکرد در خدمت مردم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، خداباوری را دومین شاخصه مهم پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: باید بدانیم سنت‌های الهی تغییر ناپذیرند و اگر به این موضوع اعتقاد داشتیم، هیچ گاه تسلیم هیچ ظلمی نمی‌شویم و هیچ کسی بر کسی ظلم نمی‌کند.

قالیباف، خودباوری و به خود ایمان داشتن را سومین عنصر مهم پیروزی انقلاب دانست و گفت: در همین راستا امام (ره) می‌فرمود: ما می‌توانیم و این شعار را در همه عرصه‌ها باید نشان دهیم و سختی‌ها ما را باز ندارد و بدانیم اگر خود را باور داشته باشیم و در مسیر الهی گام برداریم در برابر هرگونه فشار دشمن، پیروزی با ما است.

وی سازمان‌های مردم نهاد را واجد شرط خود پاکیزگی و خدمتگزاری دانست و گفت: امروز سازمان‌های مردم نهادی مانند بسیج و سازمان جوانان هلال احمر در حقیقت تبلور حضور سازمان یافته و مسئولیت پذیر یک جامعه و یک ملت هستند و پیشقراولان این حرکت و برای هر حرکتی پیشتاز هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها