استفاده بهینه از ظرفیت رسانه ملی برای امید آفرینی به مردم و هدایت سرمایه‌گذاری درتوسعه بخش کشاورزی

صبح امروز نشست مشترک مسئولان بخش کشاورزی و رسانه ملی استان در محل دفتر صدا و سیمای استان سیستان وبلوچستان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۶۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، صبح امروز نشست مشترک مسئولان بخش کشاورزی و رسانه ملی استان در محل دفتر صدا و سیمای استان سیستان وبلوچستان برگزار گردید.

در این نشست که بیش از ٢ساعت طول کشید، محمود کردستانی، مدیر کل صدا و سیمای استان به نقش و اهمیت جایگاه کشاورزی در ایجاد اشتغال و معیشت پرداخت و گفت استانی هستیم با اقلیم خشک، بهره‌گیری حداکثری از منابع آب محدود جزو ضروریات توسعه استان در بخش کشاورزی میباشد و صدا وسیمای استان در ترویج فرهنگ بهره وری آب با تمام ظرفیت با مجموعه بخش کشاورزی همکاری مستمر خواهد نمود.

وی در ادامه به اجرای طرح عظیم انتقال آب بالوله دشت سیستان پرداخت و گفت: با توجه به شرایط موجود، شاخص ترین اقدام برای ماندگاری مردم در منطقه است و طرح ۴۶هزارهکتاری می‌تواند کشاورزان را به سوی یک کشاورزی با برنامه و بازار محور واقتصادی سوق دهد.

کردستانی تصریح کرد: ایجاد فضای امید و امیدبخشی وظیفه اساسی همه ما در این برهه حساس که انواع تحریم های ظالمانه و فشار مضاعف ویروس کرونا بر اقتصاد وزندگی مردم وارد کرده، میباشد.

وی خاطرنشان کرد: برای تببین سیاست های بخش کشاورزی نهایت همکاری را خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در این نشست با اشاره به توانمندی ها زراعی، باغی، دامی و شیلاتی در سطح استان گفت : سیستان و بلوچستان از نظر استعداد در بخش کشاورزی جزو رتبه های اول تا پنجم کشور می‌باشد.

محمد علی نیکبخت افزود: بخش کشاورزی استان برای تحقق سیاست های توسعه ای خود در استان در همه زمینه ها برنامه مدار پیش می‌رود تا با بهره‌گیری از استعدادهای خاص استان،فرصت مرز و هدایت سرمایه‌گذاری مردمی در بخش، قسمت اعظم نیازهای اساسی کشور را در استان تولید نماید که این اقدام مهم نقش بسزایی در ایجاد اشتغال ودرامد در منطقه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی بزرگ داخلی را به فعالیت در بخش کشاورزی استان هدایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه پنج ساله سازمان جهادکشاورزی استان در تأمین ١٠٠ هزار تن گوشت قرمز برای تنظیم بازار کشور و تولید انواع محصولات گرمسیری خصوصا موز مورد نیاز کشور، بیان داشت با اجرای این دو برنامه برای بیش از ٣٠ هزار نفر پیش بینی اشتغال شده است.

نیکبخت افزود: رفع برخی از محدودیت ها در بخش کشاورزی که با همراهی وزارت جهادکشاورزی میسر شده در برنامه داریم سرمایه‌گذاری مردمی و بنگاه‌های اقتصادی را به سوی توسعه بخش کشاورزی هدایت نماییم.

مجری طرح آبرسانی دشت سیستان اذعان داشت اجرای طرح سیستان عملا روزهای پایانی خود را طی می‌کند ودر سال زراعی جاری تاکنون ۵۶ هزار هکتار در سیستان به زیرکشت محصولات کشاورزی رفته و طی دو مرحله تا به امروز بیش از ١٨٠ میلیون مترمکعب آب از طریق این طرح به کشاورزان تحویل شده است.

وی اجرای طرح را که توزیع عادلانه آب در ١۶ ناحیه عمرانی در پنج شهرستان حوزه سیستان را بدنبال دارد افزود: مرحله دوم طرح انتقال آب بالوله در دشت سیستان در حال اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اجرای پایلوت الگوی کشت در سیستان گفت: تاکنون در سال زراعی جاری با تامین بذر از سوی سازمان جهاد کشاورزی ۴٠٠ هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گیاهان دارویی رفته است و با مشارکت دانشگاه سیستان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سیستان برنامه الگوی کشت سیستان در دست تدوین میباشد.

وی در پایان این نشست از همراهی رسانه ملی در مسیر توسعه بخش کشاورزی استان صمیمانه تقدیر و تشکر نمود
ارسال نظرات