خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان با اشاره به آزادسازی ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در همدان، گفت: این کار تنها آزادسازی ۳۰ نفر نیست، بلکه در واقع مجموعه‌ای از خدمت رسانی به خود فرد، خانواده او و جامعه است
کد خبر: ۹۳۲۵۲۷۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد خدمت‌رسانی به خود فرد، خانواده و جامعه استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی در مراسم آزادسازی زندانیان نیازمند با بیان اینکه عظمت یک کار خیر به میزان اثر گذاری آن در جامعه است، اظهار داشت: تلاش برای آزادسازی زندانیانی که به دلیل مسائل اقتصادی دچار مشکل شده‌اند، از آن دسته کار‌های خیر و بزرگی است که دارای اثرات اجتماعی فراوانی است.

وی با اشاره به آزادسازی ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در همدان، مطرح کرد: این کار تنها آزادسازی ۳۰ نفر نیست، بلکه در واقع مجموعه‌ای از خدمت رسانی به خود فرد، خانواده او و جامعه است.

امام جمعه همدان با تقدیر از ستاد اجرایی و اداره کل زندان‌ها به جهت برگزاری این مراسم خیر، گفت: برای افرادی که امروز در این جا حضور دارند آرزوی عاقبت به خیری داریم و امیدوار هستیم که این مشکلات برای هیچ کس ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان دارای خیرین پرتلاشی است، عنوان کرد: در چند روز گذشته نیز پس از آنکه فرد مسنی به جهت گرفتاری مالی به زندان افتاده بود به همت همین خیرین آزاد شد.

شعبانی در ادامه یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی را توسعه فرهنگ عفو و بخشش برشمرد و اظهار داشت: همه ما موظف هستیم تا آنجایی که در توانمان است به دستگیری از همنوعان خود بپردازیم.

وی افزود: همه ما یک جامعه هستیم و لذا دارای درد‌های مشترکیم، و بیان این موضوع که گرفتاری‌های دیگران به ما ربطی ندارد، یک حرف اشتباه است.

نماینده، ولی فقیه در همدان با بیان اینکه قران کریم به توسعه فرهنگ عفو و بخشش در جامعه بسیار تاکید دارد، گفت: اگر در جامعه اسلامی برادری به هر دلیلی مشکل مالی پیدا کرد از نظر اخلاقی توصیه به زندان نشده است، البته از نظر حقوقی افراد می‌توانند شکایت کنند و این حق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید خیرین را به سمت حمایت از زندانیان سوق دهیم، مطرح کرد: یکی از مجموعه‌هایی که در این راستا باید مورد حمایت قرار گیرد، انجمن حمایت از زندانیان است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بعضی از استان‌های اطراف همدان دارای مجموعه‌هایی هستند که در حوزه گرفتن بخشش فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: نیاز است تا در استان همدان با استفاده از ظرفیت خیرین و بزرگان شهر، چنین مجموعه‌ای را برای میانجی‌گری شناسایی و ایجاد کنیم و این خلا را در همدان برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شنیدن گرفتاری یک هموطن بسیار ناراحت کننده است، گفت: زندانی شدن یک شهروند خصوصا در جرایم حقوقی با آسیب‌های فراوانی نه تنها برای خود شخص بلکه برای خانواده و جامعه همراه است.

نماینده، ولی فقیه در همدان تصریح کرد: در شرایطی که با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم با چنین مسائل و مشکلاتی نیز روبرو هستیم و لذا فعالیت در این عرصه حتی به صورت شبانه روزی بسیار با ارزش و مهم است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات