روز مزرعه کلزا در ایرانشهر برگزار شد

ایرانشهر-دستیابی به حداکثر عملکرد در واحد سطح و توسعه کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم و جو به منظور خود اتکایی در تولید روغن و افزایش حاصلخیزی خاک حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۳۲۵۶۰۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

در مراسم روز مزرعه مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان هدف از برگزاری روز مزرعه را آشنایی کشاورزان به دستاوردها وشیوه های نوین مدیریتی کاشت، داشت وبرداشت محصولات و بررسی وضعیت الگوهای موفق برشمرد.

بهزاد شهرکی افزود: در سال زراعی جاری با پیگیری‌های مستمر ریاست سازمان جهادکشاورزی برای اولین بار کشت کلزا در قالب قرارداد فی مابین آستان قدس رضوی و بهره‌بردار منعقد شده است.

وی تصریح کرد: کل سطوح کلزای کشت شده سال جاری ۲۲۴۵ هکتار بوده که از این میزان ۲۰۴۵ هکتار به صورت قراردادی و مشارکتی در پنج شهرستان دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش، میرجاوه وتفتان به زیر کشت رفته است.

گفتنی است، روز مزرعه کلزا امروز در شهرستان ایرانشهر وبا حضور مسئولان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای ایرانشهر، بمپور و دلگان، کارشناسان ستادی ترویج و زراعت سازمان جهادکشاورزی استان وشهرستان ها، کارشناسان پهنه و جمع کثیری از کلزا کاران برگزار شده است.
ارسال نظرات