خبرهای داغ:
آیت الله جاودان با بیان اینکه مقام معظم رهبری احیاگر جایگاه رفیع قرآن در کشور هستند، گفت: انقلاب اسلامی خیری ماندگار و ابدی از امام راحل است.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۸۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله علی جاودان استاد اخلاق حوزه علمیه تهران در جلسه هفتگی درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد (ره) برگزار شد، اظهار داشت: زندگی دنیا، تجارت است. انسان عمر خود را در این عالم می‌دهد تا چیزی فرا بگیرد اگر آن چیزی که انسان یاد می‌گیرد مفید باشد در قیامت سود می‌برد در غیر این صورت در زمره زیانکاران قرار خواهد گرفت.

آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان‌ها در قیامت به دو دسته تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: کسانی که در تجارت دنیا سود می‌کنند در دسته خوبان و مابقی در زمره زیانکاران قرار می‌گیرند؛ بنابراین آدمی لحظه لحظه عمرش در دنیا تجارت است برای همین با از دست دادن این سرمایه اگر خیرات، خدمات و عبادات کسب کند سود می‌برد در غیر این صورت عمرش را به خسارت از دست می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زیانکاران در اصل خودشان را در قیامت می‌بازند، گفت: آدمی اگر بتواند در عالم دنیا یک خیر ماندگار انجام دهد حتی بعد از مرگش نیز از خیر آن سود می‌برد؛ برای مثال امام راحل انقلابی در ایران به پا کرد که ماندگار شد و این انقلاب تا ابد برای ایشان ثمره خوب خواهد داشت.

وی افزود: انسان اگر بتواند کسی را هدایت کند و فرد هدایت شده کار نیکو انجام دهد شخص هادی نیز در ثواب این کار نیکو شریک است؛ بنابراین هدایت کردن دیگران یک خیر ماندگار است.

آیت الله جاودان با بیان اینکه امام حسین (ع) با جان خویش اسلام را ماندگار کردند، اظهار داشت: انسان باید توجه داشته باشد وقتی عمر خود را می‌دهد تا عمل خیری انجام دهد سعی کند آن خیر را ماندگار سازد؛ کسی که تلاش دارد با اطاعت از پروردگار معصیت نکند و از گناه دور باشد چنین شخصی در مسیر خیر قرار دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری احیاگر جایگاه رفیع قرآن در کشور هستند، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن کریم در کشور مهجور بود، اما امروز به لطف توجه معظم‌له شاهد تربیت هزاران قاری قرآن کریم و رشته‌های تحصیلی قرآن هستیم، ایشان کشور را با قرآن آشنا کردند و این یک خیر ماندگار از رهبری بود. انسان اگر بتواند در مسیر هدایت مردم گام بردارد عمرش سودمند می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حضرت علی (ع) امام متقین هستند، خاطرنشان کرد: انسان اگر تقوا داشته باشد حضرت، امام او محسوب می‌شود. متقین کسانی هستند که به قلب و اندیشه خود مسلط بوده و حتی یک لحظه حسادت، بخل و گناه به ذهنشان خطور نمی‌کند. امامت یک امر واقعی است برای همین اگر اعمال و رفتار آدمی همانند امام معصوم باشد امامش اهل بیت (ع) می‌شود در غیر این صورت امامش ابلیس خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها