خبرهای داغ:

رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر دوش خادم الشهدا

شاهرود_مدیر موسسه تفحص سیره شهدا قم گفت:رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر دوش خادم الشهدا است و امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۳۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
به گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان در گردهمایی خادم الشهدا شرق استان سمنان در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود با بیان اینکه سردار سلیمانی با تلاش و فداکاری کشور ما را جزیره امن درست کرد و مالک اشتر ولایت بود و امنیت و آرامش و آسایش به همراه آورد اظهار کرد: تعلق به دنیا داشتن سبب لغزش است و در صدر اسلام و امروز این لغزش هاست و باید مظاهر دنیا در دل کمرنگ شود و ریشه آن کنده شود.
وی با اشاره به اینکه حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی مهم است و ابلیس ماموریت دارد تا ارزش‌ها را از بین ببرد و شبانه روز کار می‌کند گفت: خطرات و آسیب‌ها و تهدیدات امروز، ده‌ها برابر است.
مدیر موسسه تفحص سیره شهدا قم اظهار کرد: خط سرخ شهادت خط محمد و آل محمد (ص) است و باید به این خط پایند بود تا ابلیس و دشمنان نتوانند اثرگذار باشند و شهدا ما را سر خط می‌کنند.
وی با اشاره به پنج ویژگی که شهدا داشتند و به مقام شهادت رسیدند، افزود: اولین ویژگی این است که خدا را عاشقانه پرستش کنید و بنده خدا باشید مانند شهدا که از همه چیز خود گذشتند و با خدا معامله کردند و شهیدان سردار شعبانی و حاجی قاسمی بی قرار اسلام و انقلاب بودند.
جوشقانیان با تاکید بر اینکه قهرمانان واقعی ما شهدا هستند، گفت: وقتی به تکلیف عمل کنیم غصه ندارد، چه پیروزی باشد چه شکست که امام حسین (ع) این راه را به ما نشان داد و سردار سلیمانی با تمام وجود جبهه مقاومت را هدایت و ترسی در دل نداشت.
وی با بیان اینکه اگر کارنامه ۴۲ ساله انقلاب را ورق بزنیم می‌بینیم ارزشی‌ها و ولایی‌ها خوش درخشیدند و افتخار آفرینی برای نظام کسب کردند افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیار مهم است و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ به هر بهانه‌ای در اقشار مختلف مردم تعمیق و گسترش یابد و رسالت زینبی خود را باید انجام دهیم.
مدیر کارگروه دفاع مقدس بنیاد خاتم با اشاره به ویژگی بصیرت افزایی در جامعه و خاشع بودند در بین مردم، تصریح کرد: نباید به اردوگاه کفر اعتماد نداشت و در مقابل استکبار جهانی ایستاد.
وی بیان کرد: خدعه و نیرنگ دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی امروز کاملا مشهود است، اما متاسفانه عبرت گرفته نمی‌شود و عده‌ای می‌خواهند خود تجربه کنند و بعد بیان می‌کنند آمریکا قابل اعتماد و اطمینان نیست
جوشقانیان ویژگی دیگر شهدا را تلاش در راه خدا و مجاهدت خالصانه عنوان کرد و گفت: ولایتمداری و تقوا بسیار مهم است و تمام تلاش‌ها بی ولایت ناکام است و منحرف از مسیر حق می‌شوید.
وی تاکید کرد: رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر دوش خادم الشهدا است و امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
در این مراسم که باید سردار محمد شعبانی و جستجوگر نور محمود حاجی قاسمی برگزار شد، جانشین سپاه ناحیه شاهرود خیرمقدم گفت و مسئول کانون بسیج مداحان شهرستان شاهرود به مرثیه سرایی در وصف شهدا پرداخت.
در پایان این گردهمایی، خادمین شهدا شرق استان سمنان با حضور در گلزار شهدای شاهرود با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند و بر تداوم راه شهدا تاکید کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها