خبرهای داغ:
بیانیه

پس از پیروزی انقلاب اسلامی بعد انسانی زن مورد توجه قرار گرفت

در بیانیه بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت روز قشر آمده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از مسائلی که به شکلی جدّی مورد بحث و توجه افکار عمومی ایران و جهان قرار گرفت موضوعِ «زن» بود.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۷۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از مسائلی که به شکلی جدّی مورد بحث و توجه افکار عمومی ایران و جهان قرار گرفت موضوعِ «زن» بود. انقلاب اسلامی در فضایی به پیروزی رسید که مکاتب گوناگون و ایدئولوژی‌هایِ سکولار مدرن هر یک به فراخور مبانی و جهت‌گیری‌های خود نگاهی خاص به مقوله‌ی زن را ترویج می کردند و فرهنگ عمومی جوامع مختلف تحت تأثیرِ این نگاه‌ها ساخته می‌شد.

 اما انقلاب اسلامی حرف و نگاهی نو و تحول‌آفرین را در این موضوع پیش‌رویِ بشریت گذاشت؛ این نگاهِ جدید در قالب کُنش‌گری و فعالیت «زنِ مسلمان ایرانی» عینیت یافت و به تعبیر حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله) «الگوی سوم زن» را تحقق بخشید، الگویی که "نه شرقی است و نه غربی"

"زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، به مثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد، شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است."

زن در این الگو در عین اینکه عنصری «در حاشیه و دست دوم» نیست، «ابزار تمتع و سوء‌استفاده»‌ دیگران و بهره‌برداری‌های غیرانسانی نیز نمی باشد، زنی که ذیل این انقلابِ الهی ظهور کرد تعریفی جدید از زن ارائه داده است، تعریفی که جهانی و بن‌بست‌شکنِ معضلات زنان در عصر مدرن است.

در «الگویِ زن مسلمان» که براساس معرفت‌شناسی الهی شکل گرفته، زن «نقاط قوّت زنانه»‌ خود را با «ایمان و عفت» همراه می‌کند و با چنین ترکیبی قادر به نقش‌آفرینی‌ِ منحصر به ‌فردی می‌شود و اینگونه «ارزش و تشخص زن» معنا می‌یابد.

اما امروز و با گذشت سالیانی از انقلاب اسلامی همچنان کشمکش جدی و اساسی بین «الگویِ زن مسلمان» با «الگویِ مادی غربی» در جریان است، غربی‌ها همواره در تلاش هستند، نگاه و عملکرد غلطِ خود را در دنیا رایج کنند و در این مسیر هوچی‌گری‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای را همواره در دستور کار دارند.

تثبیت و نهادینه‌سازی الگویِ زن مسلمان با تمسک به الگوهای برجسته‌ی دینی و غلبه بر فرهنگ منحطِ غربی در مسئله‌ی زنان، مأموریتی مهم و کلان برای زنان مسلمان و انقلابیِ ایران است.

 رسالتی بس خطیر که در امواج انحرافی بر دوش زنان مسلمان ایرانی نهاده شده تا در جهت تبیین جایگاه واقعی زنان هم خود الگو باشند و هم این جایگاه را به زنان جهان بشناسانند. همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلّم ثانی برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از معلّم اوّل که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.
با سنگینی چنین وظیفه مهم و والایی بسیج جامعه زنان استان آذربایجان غربی با تأسی از الگوی کامل زن الهی «فاطمه زهرا(س)»، در جهت تبیین الگوی سوم زن مسلمان از هیچ کوششی دریغ نمی کند و آمادگی خود را برای تحقق دولت امام منتظر، مهدی موعود، عجّل الله فرجه الشریف و منویّات رهبر عزیزمان اعلام کرده و همبستگی خود را با زنان مسلمان جهان برای این منظور اعلام می کند.

ما زنان استان آذربایجان غربی اعلام می داریم هم دین خود را و هم ظرافت ها و رقّت ها و لطافت های خود را حفظ کرده و هم در میدان معنویت، ایثار و تقرّب به خدا و میدان علم و پژوهش و عمل، تلاش خواهیم کرد و حضوری آگاهانه و دلسوزانه برای شکل گیری امّتی الهی و پرفروغ در این عرصه مهم خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات