خبرهای داغ:
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی:

کاهش ارزش پول ملی، مشکلات جامعه کارگری را دوچندان می‌‌کند

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: کاهش ارزش پول ملی، مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان را دوچندان می‌‌کند.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۶۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰

 سعید مصطفی‌نژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: فرمایشات بارز حضرت امام خمینی (ره) در دوران حیات بابرکت‌شان باید آویزه گوش همه مسئولان باشد، به طوری که این عالم فرزانه فرمودند «چرخ عظیم جوامع به دست توانای کارگران می‌چرخد».

وی ضمن تاکید بر اینکه، در کشورمان به فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از جامعه کارگری و این قشر زحمتکش بیش از پیش باید توجه شود، گفت: ولی متاسفانه خلاف این موضوع را شاهد هستیم که زببنده کشور اسلامی‌مان نیست.

این مسئول با بیان اینکه اخیرا کارگران این شهرستان برای انعکاس مسائل و مشکلات خود به گوش مسئولان در دفتر رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام سید سلمان ذاکر تجمع کردند، گفت: این تجمع همگام با کارگران بازنشسته سراسر کشور در ارومیه نیز ترتیب یافت.

اراده‌ای برای رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان وجود ندارد

مصطفی‌نژاد اضافه کرد: آنچه ما را به تجمع دوباره مجبور کرد، مشکلات بی‌پایانی است که متاسفانه اراده‌ای برای برطرف کردن آنها وجود ندارد؛ تبعیض‌های ناروا، دو قطبی کردن جامعه و به وجود آوردن شرایط سخت اقتصادی در زمان حال و آینده برای جامعه کارگری و بازنشستگان از جمله این دغدغه‌هاست.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی اضافه کرد: پیش بینی ما با توجه به نرخ رسمی ارز تا قیمت 17500 تومان در سال آینده؛ تورم بی‌سابقه، حجم گسترده‌ای از فقر، دوقطبی شدن جامعه و در نهایت اعتراض‌های گسترده اجتماعی است، که به طور قطع زمینه سلب اعتماد عمومی را به دنبال خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه، طلب سازمان تامین اجتماعی کشور از دولت از مرز 360 میلیارد تومان گذشته است، اظهار کرد: متاسفانه دولت و مجلس شورای اسلامی برای پرداخت این بدهی اراده‌ای ندارد؛ به طوری که کسری منابع، سازمان را به استقراض و فروش دارایی‌ها کشانده است، که در پیش گرفتن این رویه یک خطر جدی برای سازمان به شمار می‌رود، بنابراین انتظار می‌رود تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر اتخاذ شود.

فقرا قربانی اغنیا  می‌شوند

این فعال جامعه کارگری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جامعه به ویژه استان‌های کم برخوردار از جمله آذربایجان غربی، فشار اقتصادی موجود را نمی‌توانند تحمل کند، گفت: کاهش ارزش پول ملی در سال آینده مشکلات معیشتی بیشتری را به بار آورده و فقرا را قربانی اغنیا خواهد کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: تبعیض و دوگانگی در جامعه، خطر دوقطبی شدن را با خود به همراه خواهد داشت، و بدون شک اعتراض اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، بنابراین ما خواستار تامین منابع مالی از ناحیه دولت و مجلس برای پرداخت‌های یکسان به جامعه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی همانند سایرین می‌باشیم.

مصطفی‌نژاد اظهار کرد: انتظاری که وجود دارد این است که دولت و مجلس شورای اسلامی برای تامین هزینه تعهدات جاری سازمان تامین اجتماعی منابع کافی را هر ساله در بودجه در نظر بگیرد، چرا که عدم پرداخت، هزینه‌های مالی را افزایش داده و ذخایر سازمان را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظرات