خبرهای داغ:
یک رزمنده دفاع مقدس ولایت محوری،مسئولیت پذیری برای محرومیت زدایی و تکیه نکردن بر امکانات را از ویژگی های بارز مدیریتی شهید همت برشمرد و گفت:در گام دوم انقلاب،نیازمند معرفی الگوهای مدیریت جهادی به نسل جوان هستیم
کد خبر: ۹۳۲۵۹۶۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰

محسن نصری در گفت و گو با خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه امروز برای گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند معرفی الگوهای مدیریت جهادی برای نسل جوان هستیم، گفت: شهید حاج ابراهیم همت از نمونه های ناب مدیریت جهادی است.


رزمنده دوران دفاع مقدس شهید همت را تابع ولایت و امام خمینی(ره) در سبک مدیریتی دانست و اظهار کرد: وقتی در چنین ایامی در اسفندماه سال 1362 در عملیات خیبر، جزایر مجنون زیر بمباران و آتش شیمایی دشمن قرار گرفت و احتمال عقب نشینی از جزیره مطرح شد، امام(ره) در پیامی شفاهی به رزمندگان و فرماندهان، بر لزوم حفظ جزایر مجنون تأکید کردند و شهید همت باقیمانده اندک یاران خود که شهید و زخمی نشده بودند را جمع کرد و همه با هم بر حسینی بودن و ایستادن تا پای جان برای حفظ جزایر مجنون عهد و پیمان بستند و پرچم سرخ حسینی را به جای پرچم سفید تسلیم در دست گرفتند و به شهادت رسیدند.


وی استقامت و خستگی ناپذیری شهید همت را ویژگی مهم آن شهید بزرگوار معرفی کرد و افزود: تلاش و کوشش فراوان از صفات بارز او بود و می گفت که ما کیلومتری می خوابیم، یعنی در جابجایی از منطقه ای به منطقه دیگر با پیمودن چند کیلومتر، گاهی فرصتی برای خوابیدن شهید به وجود می آمد و ایشان از اساس خواب را بر خود حرام کرده بود و انجام امور محوله را بر هر چیزی مقدم می دانست.


نصری با اشاره به مسئولیت پذیری و تلاش شهید همت برای رفع محرومیت ها از مردم مستضعف، ابراز کرد: پس پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از وقوع جنگ تحمیلی، بحران هایی در کردستان و سیستان و بلوچستان و خوزستان به وجود آمد و شهید همت به همه این مناطق رفت و به خصوص در سیستان و بلوچستان در حالی که حدود 23 سال داشت از شهرضا به آن استان رفت و برای رفع محرومیت از مردم آن منطقه تلاش های بسیاری انجام داد.


استاد دانشگاه با بیان اینکه ابراهیم همت بر امکانات و تجهیزات تکیه نمی کرد و نبود امکانات مانع ادامه مسیر او نمی شد، گفت: مدیر جهادی با توکل بر خداوند و افزایش کار و تلاش، کمبودها را جبران می کند و این بر خلاف چیزی است که متأسفانه امروز در برخی از مدیران مشاهده می شود و کم کاری ها را به بهانه کمبود امکانات توجیه می کنند.


وی در یادآوری خاطره ای بیان کرد: وقتی در سال 1360، شهید همت و حاج احمد متوسلیان، تیپ حضرت رسول را در پادگان دوکوهه ایجاد کردند، شهید دستواره را به مسئولیت پرسنلی تیپ انتخاب کردند و او از آنان میز و دفتری برای انجام وظایف خود طلب کرد.


نصری ادامه داد: شهید همت چند بلوک سیمانی را برداشت و روی هم گذاشت و یک پتوی سربازی بر روی آن کشید و به عنوان میز کار به شهید دستواره تحویل داد.


استاد دانشگاه با ذکر خاطره ای دیگر، اظهار کرد: در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر وقتی رزمندگان تیپ حضرت رسول به فرماندهی حاج احمد متوسلیان و جانشینی شهید همت می خواستند از کارون عبور کنند و حدود 25 کیلومتر بیابان را برای رسیدن به جاده اهواز خرمشهر طی کنند، شهید همت می گوید می خواستم برای هر یک از نیروها یک قمقمه آب در آن گرمای طاقت فرسای جنوب تهیه کنم، اما هیچ کس حاضر نشد به ما قمقمه بدهد و با همان وضعیت نیروها توانستند خرمشهر را فتح کنند.


وی اقتدا به سبک مدیریتی فرماندهانی نظیر شهید حاج ابراهیم همت را زمینه ساز ادامه مسیر انقلاب در گام دوم دانست و تصریح کرد: برای فتح قله های آرمان های انقلاب باید در این مسیر گام برداریم تا آمادگی برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم شود.

ارسال نظرات