نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی میرزاکوچک جنگلی در سال ۱۴۰۰ گفت: مجاهدت‌های وی سرفصل جهانی در تاریخ مبارزات ملت‌ها است.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۲۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از   رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در دیدار استاندار گیلان و روحانیون سپاه با وی با اشاره به صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی اظهار داشت: فرایند کار برگزاری کنگره بین‌المللی صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی گسترده است اما باید شخصیت وی به‌خوبی معرفی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ضرورت ایجاد دبیرخانه کنگره مذکور و حضور محققان و تحلیلگرانی از سراسر کشور در این دبیرخانه تصریح کرد: برگزاری این کنگره نیاز به برنامه‌ریزی یک ساله دارد و از اکنون باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: دو شخصیت میرزا کوچک جنگلی و شهید مدرس در تاریخ معاصر ایران بسیار اثرگذار بودند و زمانی که روس‌ها و انگلیسی‌ها تصمیم بر تجزیه و محو ایران از تاریخ داشتند، شهید مدرس و میرزاکوچک جنگلی جانانه مقابل آنان ایستادند.

امام جمعه رشت زندگی، مبارزات و مجاهدت‌های میرزاکوچک جنگلی را یک سرفصل جهانی در تاریخ مبارزات ملت‌ها دانست و بیان کرد: ساز و کارهای لازم برای برگزاری کنگره از اکنون باید پیش‌بینی شود و تا  زمان مقرر مشکلی برای اجرای برنامه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز مبارزات میرزاکوچک جنگلی در ترم‌ها و دروس دانشگاهی دانشگاه‌های دیگر کشورها همچون لبنان تدریس می‌شود خاطرنشان کرد: نقش و حضور مجاهدتی میرزای گیلانی در جبهه مقاومت و ملت‌های پیرامون از جمله عراق، سوریه، لبنان و یمن دیده می‌شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان گفت: با توجه به اینکه نهضت و حرکت میرزای گیلانی یک حرکت جهانی بوده لذا بنده نیز معتقدم که کنگره صدمین سالگرد شهادت این شخصیت باید سال آینده به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت پیش‌بینی شرایط و محیط برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی اظهار داشت: با برگزاری این کنگره به‌صورت بین‌المللی می‌بایست سخنرانانی از کشورهای مختلف دعوت شوند و شرایط و محیط برگزاری آن از اکنون پیش‌بینی کنیم.

ارسلان زارع با بیان اینکه این کنگره می‌تواند 3 روز باشد خاطرنشان کرد: اگر سال آینده در آستانه صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی در شرایط کرونایی باشیم لذا بخشی از کنگره را می‌توان به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار کرد.

وی تصریح کرد: تصمیمات لازم باید از اکنون گرفته شود و مشکلی برای بودجه کنگره نداریم و اگر قرار باشد که به صورت ملی برگزار شود می‌توانیم بودجه آن را مصوب کنیم و به‌لحاظ قانونی مشکلی از این بابت نداریم.

سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس استان گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت: کنگره صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی با هر شکلی که‌ برگزار شود، سپاه قادر به اجرای آن است و به کمک دست‌اندرکاران برنامه خواهد آمد.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: در آستانه صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی قرار داریم. با توجه به اینکه گنکره صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی یک برنامه ملی است باید یک فراخوان عمومی در سطح ملی داده شود و ایده‌ها در سطح ملی جمع‌آوری و اجرایی شود.

به گزارش بسیج، در جریان این نشست تعدادی از مسئولان و مدیران کل‌ دستگاه اجرایی هر کدام پیشنهادات خود را  پیرامون برگزاری این کنگره و شکل برگزاری آن مطرح کردند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات